Criticat că nu are o bună colaborare cu contribuabilii, Fiscul argeşean condus de Petre Cojocaru a făcut public, în raportul privind activitatea pe anul trecut, şi capitolul legat de modul cum au fost soluţionate petiţiile primite de la aceştia. Potrivit unei menţiuni din raport, din numeroasele sesizări primite, majoritatea se referă la evaziunea fiscală, efectuată, evident, de alţii, pe care „corecţii” contribuabili argeşeni o reclamă.
Astfel, în 2014, Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Argeş a primit 463 de petiţii, din care 53 ar fi trebuit adresate, de altfel, altor instituţii: Direcţia Generală Antifraudă Fiscală, Casa de Asigurări de Sănătate, Casa de Pensii Argeş, Biroul Vamal Piteşti, primării etc. Din cele 410 reclamaţii, 157 s-au dovedit a fi lipsite de temei, iar dintre acestea, 26 au fost clasate ca anonime pentru că respectivii care au făcut efortul de a scrie Fiscului nu au avut curajul să şi le asume şi au furnizat date false despre identitatea lor.
Restul de 253 au fost rezolvate „favorabil petentului”. Cea mai mare parte, 37%, adică 167 la număr, au fost de competenţa Inspecţiei Fiscale, trimisă să vadă dacă cel reclamat cu atâta grijă de cunoscuţi chiar face evaziune fiscală, iar alte 155 de petiţii (33%) au fost rezolvate de Serviciul Colectare.  
În ceea ce priveşte activitatea de asistenţă pentru contribuabili, potrivit bilanţului realizat de AJFA, în 2014 pentru realizarea obiectivului „Îmbunătăţirea calităţii serviciului de asistenţă contribuabili/comunicarea de informaţii clare şi pertinente destinate contribuabililor prin toate modalităţile de comunicare disponibile”, angajaţii agenţiei au desfăşurat următoarele activităţi: soluţionarea a 367 de întrebări ale contribuabililor pentru clarificarea unor probleme din legislaţia fiscală, 5 întâlniri de lucru, la care au participat peste 500 de contribuabili, elaborarea a 116 materiale informative cu privire la noutăţile legislative apărute, care au fost elaborate de Biroul Servicii pentru Contribuabili. Şi, în plus, 16.835 de contribuabili au  beneficiat de asistenţă telefonică de specialitate!

Comments

comments

DISTRIBUIȚI