
ADP Piteşti asfaltează numai pentru clienţii Ramada, nu şi pentru piteşteni
Indolenţa autorităţilor este cu atât mai revoltătoare cu cât Primăria şi ADP Piteşti au fost generoase cu… asfaltul, când a fost vorba de alţii… Iar cel mai concret exemplu de asfaltare cu „dedicaţie” îl puteţi citi mai jos. Parcarea din faţa „U”-urilor de pe Calea Bucureşti a fost asfaltată anul trecut, la sfârşitul lunii august, cu o săptămână înainte de deschiderea hotelului Ramada. În spatele aceloraşi blocuri sunt zeci de gropi şi denivelări, un exemplu cât se poate de palpabil pentru povestea cu „gardul şi leopardul”. Mai nou, şi Primăria Piteşti şi ADP Piteşti se joacă de-a „gardul şi leopardul” cu asfaltările. Totul, în detrimentul piteştenilor plătitori de taxe locale. Cel mai concret exemplu: parcarea din faţa blocurilor situate vizavi de hotelul Ramada („U”-urile). O parcare ce nu mai fusese aranjată şi asfaltată de la darea în folosinţă a blocurilor în 1988. De mai mulţi ani, parcarea respectivă era un dezastru… asfaltic, cu gropi şi denivelări şi maşini parcate haotic. În mod cert se impunea o reabilitare. Şi reabilitarea-asfaltare s-a produs la sfârşitul lui august 2011, cu o săptămână înainte de deschiderea hotelului Ramada. O „coincidenţă” bizară şi deloc întâmplătoare. O asfaltare cu justificări de…suprafaţă. Ramada atrage clienţii străini ca un magnet. Şi nu ar fi căzut deloc bine ca, de la fereastra hotelului, un client străin să vadă o parcare demnă de…Kosovo. Trebuia ca aparenţele să fie de… cinci stele. Nu e rău că s-a asfaltat şi că s-a făcut ordine în faţă la „U”-uri, dar o întrebare rămâne: de ce nu s-a asfaltat zona în 1997 sau în 2009 de exemplu şi de ce reabilitarea s-a făcut tocmai înainte să apară cel mai luxos hotel din Piteşti? Cum rămâne însă cu piteştenii, cum rămâne cu parcările din spatele blocurilor?
În spatele blocurilor, şoferii îşi strică maşinile prin gropi şi denivelări
Iar apropo de spatele blocurilor, aici e marea „bubă” şi dovada că ADP Piteşti asfaltează subiectiv. În spatele „U”-urilor, deci tot aproape de Ramada, dar nu „la stradă”, e o mare parcare făcută pentru cei care locuiesc în cele cinci blocuri-turn (U1-U5), precum şi pentru locatarii din blocurile P1, P2 şi D4. În total, în cele opt blocuri locuiesc 264 de familii (144 în blocurile-turn şi 120 în blocurile P1, P2 şi D4), peste 800 de piteşteni. Iar după ce că locurile de parcare sunt insuficiente, zona arată pur şi simplu ca după cataclism. Zeci şi zeci de gropi, asfalt scufundat, denivelări cât cuprinde, pe scurt un adevărat calvar pentru şoferi, care îşi strică maşinile prin parcarea simulacru, afectată de trecerea timpului şi de nepăsarea autorităţilor locale.
Practic, aproape din metru în metru ai „capcane” şi rămăşiţe de asfalt, în câteva locuri canalele sunt peste nivel, prin multe porţiuni de asfalt au apărut smocuri de iarbă, suspensiile maşinilor suferă teribil, iar ca să treci pe acolo fără să fii zguduit, e mai bine să iei elicopterul. Iar asfaltarea de faţadă, doar în faţa blocurilor, de dragul piteştenilor, sună a bătaie de joc. Cum rămâne cu nevoia piteştenilor de a trăi într-un oraş civilizat‚ fără…gropi şi denivelări? Probabil că primarul Tudor Pendiuc a uitat demult sloganurile de care făcea uz intensiv în campania electorală din 2008: „Faptele vorbesc pentru mine!”, „Pot să împlinesc aşteptările dumneavoastră” sau „Ştiu ce-i trebuie Piteştiului şi locuitorilor săi”. Praf în ochii alegătorilor… Peste tot în cartierele Piteştiului, din Trivale şi până în Prundu, sunt zeci şi zeci de parcări în spatele blocurilor care arată ca după război şi de care nimănui nu-i pasă. Cât despre asfaltarea „cu dedicaţie” din faţă de la Ramada, trebuie să-i spunem primarului Pendiuc că, la alegerile locale din acest an, nu îl vor vota clienţii hotelului, ci piteştenii…