SE SCHIMBĂ MACAZUL După ce ani  de zile firmele de maxi-taxi au luat caimacul în ceea ce priveşte transportul de persoane în Argeş, odată cu preluarea de către o firmă privată a secţiilor de circulaţie ale CFR Piteşti – Curtea de Argeş şi Câmpulung – Goleşti, concurenţa devine acerbă. Începând din 14 iunie, trenurile care circulă de la Piteşti la Curtea de Argeş şi de la Goleşti la Câmpulung nu mai sunt operate de compania de stat CFR, ci de o firmă privată, „Regiotrans Braşov”, proprietatea magnatului Costel Comana.

Dacă în ultimii ani CFR-ul a lăsat în paragină şi a dus astfel la faliment cele două rute, privaţii vor să scoată profit din această activitate, astfel că promit condiţii mai bune de circulaţie, de la confort la preţul biletelor, dar şi în ceea ce priveşte durata călătoriei.
Prima promisiune pe care magnatul braşovean şi-a respectat-o deja este preţul mai mic al biletelor de tren, care se situează sub cel practicat de firmele de maxi-taxi care operează pe rutele Piteşti – Curtea de Argeş şi Goleşti – Câmpulung.
Firma „Regiotrans Braşov” vrea să îşi extindă oferta şi este posibil ca, în această vară, să introducă trenuri directe de la Piteşti şi către Litoral. Casele de bilete CFR Călători din staţiile Curtea de Argeş şi Câmpulung vor rămâne deschise în regim de agenţie de voiaj pentru vânzarea tuturor tipurilor de bilete de călătorie pentru CFR.
În ceea ce priveşte secţiile CFR Goleşti – Câmpulung şi Vâlcelele – Curtea de Argeş acestea au fost închiriate pe o perioadă de 4 ani, iar angajaţii existenţi, 127 la număr, au fost preluaţi de „Regiotrans”. Aceasta este una dintre cele mai mari firme private de transport pe calea ferată, care a închiriat liniile ferate pe cele două rute şi va gestiona întreg transportul feroviar, atât pe cel de persoane cât şi pe cel de marfă.
Prin transferul celor trei linii neinteroperabile – cum sunt acestea denumite în limbajul specializat – întreg transportul feroviar pe liniile secundare care străbat Argeşul este acum realizat de firme private. O altă linie secundară din judeţ, Coşteşti – Roşiori, este operată tot de o firmă privată, „Servtrans”. Singurele rute care rămân în administrarea şi operarea companiei de stat CFR sunt cele două magistrale feroviare,  Piteşti – Bucureşti şi Piteşti – Craiova, care nu se pot închiria, fiind linii strategice.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI