ORIGINALITATE Trenuleţul istoric în miniatură funcţionează pe aburi, exact ca înaintaşul său în mărime naturală şi a fost construit de către un fost angajat al Căilor Ferate Române, pasionat de meseria lui. Obiectul este unicat şi este păstrat în cadrul Muzeului Municipal de Istorie din Curtea de Argeş. Trenuleţul poate fi admirat într-o vitrină şi este bine protejat, însă locomotiva ar fluiera şi ar porni la drum, dacă ar fi pusă în funcţiune pe nişte şine potrivite. A intrat în patrimoniul muzeului cu zeci de ani în urmă şi a fost sculptată, în cele mai fine detalii, în metal.
Făcută de un fost angajat al CFR-ului

Pe numele său Costel Ungureanu, artizanul acestei lucrări a avut grijă să nu-i scape absolut nimic, nici măcar faptul că această locomotivă chiar ar putea funcţiona. Tocmai de aceea a realizat şi un sistem care să o pună în funcţiune: un compresor pe aburi. În consecinţă, dacă are şi linie, locomotiva miniaturală chiar funcţionează şi scoate şi aburi. Obiectul este realizat din oţel şi poartă inscripţia „Uzina Malaxa 14200 Bucureşti”, miniatura fiind realizată acum mai bine de 30 de ani. Fostul angajat al Căilor Ferate Române a realizat un obiect de muzeu absolut inedit şi a reuşit să dea dovadă de o extraordinară capacitate de a reda fiecare detaliu, în perioada în care trenurile pe abur deja nu mai erau folosite. Trenul are o lungime de aproximativ o jumătate de metru şi a fost făcut de către un cetăţean chiar din Curtea de Argeş.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI