Tot mai mulţi argeşeni aleg să plece în vacanţă cu rulota, în condiţiile în care un concediu având inclusă cazarea la hotel începe să aibă preţuri din ce în ce mai prohibitive pentru tot mai mulţi. Iar diferenţele de costuri sunt mari. La ora actuală, o rulotă second-hand în perfectă stare de funcţionare, cu încălzire, toaletă cu duş, aragaz şi mobilier adecvat costă circa 8.000 de lei. Practic, o soluţie nu foarte costisitoare ca să scapi de hotel pe viaţă. În judeţul nostru sunt 450 de argeşeni care au rulote şi autorulote şi care aleg să îşi facă, an de an, vacanţele în zecile de zone pitoreşti din judeţ şi din ţară.  Am aflat mai multe despre fenomenul vacanţelor la rulotă de la Sandu Toma, membru în Comitetul Executiv al Asociaţiei CLUBRV-România, organizaţie cu peste 100 de membri cotizanţi şi 1.000 de simpatizanţi. Din 100 de membri cotizanţi, 6 sunt din Piteşti, iar 4 – din Mioveni. După cum ne-a declarat Sandu Toma, membrii Asociaţiei se întâlnesc frecvent în Argeş, la Cetăţeni, şi în special la „emblema” locului, cunoscută şi sub numele de „Ciuperca”. La Cetăţeni chiar se intenţionează crearea unui camping cu 40-50 de locuri, deocamdată ideea fiind la stadiul de schiţă.

În Argeş sunt doar două campinguri

O problemă pentru pasionaţii de vacanţe şi excursii cu rulota este reprezentată de faptul că, în România, sunt numai 30 de campinguri. Iar doar două dintre ele sunt în Argeş. Este vorba de Campingul „Dragoske” (25 de locuri) de pe DN73, în satul Burluşi, comuna Ciofrângeni, unde camparea costă 30 de lei pe zi (apă caldă non-stop, curent, baie) şi de Campingul „Panorama” din Rucăr, cu 20 de locuri. Şi lângă Cabana Cumpăna mai este o zonă folosită de proprietarii de rulote (având aproximativ 10 locuri), însă aceasta nu are statutul oficial de camping. „Este păcat că Argeşul nu are mai multe campinguri, mai ales că judeţul dumneavoastră are foarte multe locuri de o frumuseţe aparte. Să nu uităm că Transfăgărăşanul este între primele 10 drumuri din lume, ca spectaculozitate. Ar trebui să fie făcut un camping şi la Capra, cu cel puţin 10 locuri”, spune Sandu Toma.

Cu un Logan 1,6 şi 85 CP poţi trage o rulotă care cântăreşte o tonă

Membrii Asociaţiei CLUBRV-RO fac demersuri pentru ca rulotele şi autorulotele să fie recunoscute ca vehicule de vacanţă şi nu ca…remorci, aşa cum figurează, în prezent, în clasificările oficiale ale Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor. Pentru cei care doresc să îşi achiziţioneze rulote, trebuie spus că există şi rulote pentru Logan, mai uşurele. Tot ce trebuie să faci este să te uiţi în talonul maşinii şi să vezi cât poate tracta. De exemplu, cu un Logan 1,6 şi 85 CP poţi trage o rulotă care cântăreşte o tonă. De asemenea, nu trebuie uitat că legea prevede clar: vehiculul trăgător trebuie să fie mai greu decât rulota. Ca preţuri, pieţele străine bune pentru cumpărat rulote second-hand sunt cele din Germania, Olanda, Austria, Marea Britanie. Adaosurile firmelor care aduc rulote în România e de circa 20-30%. Astfel, una destul de bună costă 1.800 de euro în Germania şi 2.000- 2.200 la noi. Singurul neajuns este legat de consum, care este cu 30% mai mare atunci când ai rulota legată de autoturism. Astfel, dacă automobilul tău consumă în mod normal 6 litri la 100 km, când trage o rulotă va „înghiţi” cu doi litri mai mult. Un alt neajuns este manevrarea greoaie la parcare. Ai, însă, o soluţie: Automatic Mover, un dispozitiv care îţi permite manevrarea prin telecomandă a rulotei.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI