„Conform Hotărârii de Guvern 806/ 2008, articolul 70, spitalele sunt obligate să suporte, pentru asiguraţii internaţi, toate cheltuielile necesare pentru rezolvarea cazurilor respective, inclusiv pentru medicamente, materiale sanitare şi investigaţii paraclinice, iar, în cazul în care spitalul nu poate asigura un anumit medicament din diferite motive, este obligat să îi deconteze pacientului, din fonduri proprii, suma cheltuită, dacă acesta o cere. Astfel, în baza bonurilor fiscale sau a facturilor care dovedesc faptul că şi-a cumpărat medicamentele respective din farmacii, pacientul poate face o solicitare de decontare către conducerea spitalului. Cererea va fi dată spre avizare medicului curant, apoi şefului de clinică şi, în final, va trebui avizată de managerul spitalului!”, ne-a declarat Ionuţ Gheorghe, director de Contractări în cadrul Casei de Asigurări de Sănătate Argeş.
Cum te poţi asigura însă, ca pacient, că nu vei fi refuzat la sfârşit? O simplă măsură de precauţie: când eşti trimis să îţi cumperi de la farmacia de peste stradă de spital medicamentele pe motiv că spitalul nu le are în farmacia proprie, sau eşti trimis la anumite investigaţii paraclinice care nu pot fi efectuate în respectivul spital, trebuie să te asiguri că medicul curant semnează şi parafează o reţetă simplă sau o trimitere pentru investigaţii. Acest act este suficient pentru a putea cere apoi banii înapoi fără probleme. Însă, până în prezent, în nicio unitate spitalicească nu este afişat nicăieri, spre ştiinţa pacienţilor, că pot beneficia de rambursarea acestor costuri, în calitatea lor de plătitori de asigurări de sănătate! „Suntem şi noi curioşi dacă în vreo unitate din Argeş au fost făcute asemenea plăţi către pacienţi! Vom cere şi noi o informare, să vedem situaţia”, mai spune Ionuţ Gheorghe, director în cadrul CAS Argeş.