Modul de soluţionare a litigiilor bancare a fost modificat

CSALB, care a început activitatea de soluţionare a litigiilor în martie, a decis să aducă schimbări în modul în care îşi desfăşoară activitatea.

Centrul de Soluţionare Alternativă a Litigiilor Bancare (CSALB), instituţie creată în acest an cu scopul declarat de a oferi soluţii alternative în litigiile dintre clienţi şi bănci, a decis eliminarea limitei de 1.000 de lei sub care nu se demarau până acum procedurile de soluţionare alternativă, după ce doar 144 de consumatori au depus cereri de soluţionare, la şapte luni de la demararea activităţii CSALB.

Astfel, pe lângă eliminarea plafonului de 1.000 de lei, în privinţa procedurii finalizate cu propunerea unei soluţii, părţile au dreptul să aibă reprezentanţi legali sau mandataţi, iar consumatorii pot fi reprezentaţi şi de asociaţiile de consumatori.

Oricare dintre părţi se poate retrage din procedură în orice moment sau poate alege dacă acceptă sau nu soluţia propusă, iar implicarea în procedură nu exclude posibilitatea de a cere despăgubiri printr-o procedură judiciară. Hotărârea pe care mediatorul o pronunţă, ca urmare a acceptării de către părţi a soluţiei, dacă nu este atacată în termen de 15 zile, devine titlu executoriu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.