Jurnalistul finanţist, un succes al şefului de la Finanţe

957 views

REUŞITĂ Timp de trei zile, directorul Finanţelor Publice, Dorin Falcă, a adunat la Piteşti, în cadrul seminarului „Jurnalistul finanţist”, nume grele din Ministerul Finanţelor, Ministerul de Interne, ANAF, SNSPA şi Asociaţia Română a Băncilor sau Freedom House România.

Organizat săptămâna trecută în condiţii excelente de către Direcţia Generală a Finanţelor Publice Argeş, la iniţiativa directorului Dorin Falcă, împreună cu Universitatea de Stat şi AOA Argeş, seminarul „Jurnalistul finanţist  – Relaţia dintre autorităţile publice locale, contribuabili şi mass-media” creează un precedent de succes.

Un model de seminar naţional în care presa locală să aibă ocazia să interacţioneze şi să afle multe informaţii utile de la specialişti în comunicare, finanţe şi afaceri. Pentru că nu-i uşor lucru să reuşeşti să strângi timp de trei zile la Piteşti peste 200 de invitaţi de marcă, mulţi dintre ei de la instituţii importante, precum Ministerul Finanţelor, Ministerul Administraţiei şi Internelor, ANAF, SNSPA, Asociaţia Română a Băncilor sau Freedom House România. Un seminar „foarte util şi necesar, cu o temă foarte interesantă”, după cum a spus şi primarul Tudor Pendiuc, prezent la evenimentul care va continua şi în anii următori. „Universul argeşean” s-a numărat printre premianţii de la seminar, pentru modul în care a reflectat în paginile sale subiectele legate de finanţe şi mediul economic argeşean.

Dumitru Borţun: „Jumătate din România trăieşte în Evul Mediu”

Atunci când a decis să îl invite la seminarul „Jurnalistul finanţist” pe conf. univ dr. Dumitru Borţun de la SNSPA, directorul Finanţelor Publice Argeş Dorin Falcă a făcut o alegere extrem de inspirată. Vorbind despre „Rolul mass-media în societatea românească modernă, relaţia dintre purtătorii de imagine şi mass-media”, eruditul invitat a reuşit să-i captiveze pe cei peste 200 de invitaţi timp de aproape două ore, făcând inclusiv o simpatică paralelă între raporturile de… cuplu şi raporturile instituţionale în ceea ce priveşte importanţa comunicării. Preşedinte al Juriului de Onoare al Asociaţiei Române a Profesioniştilor în Relaţii Publice şi expert în comunicare, Dumitru Borţun a spus că, „la ora actuală, cultura comunicaţională nu există în societatea românească. Instituţiile sunt parazitate de clanuri de interese şi de clanuri de rudenie. Evul Mediu întârziat continuă să persiste în România. Jumătate din România trăieşte în Evul Mediu. Şcoala trece printr-o criză îngrozitoare, pentru că trece printr-o criză comunicaţională. Stăm foarte prost la calitatea guvernării şi în foarte puţine domenii avem indicatori de performanţă. Din păcate, noi avem o morală tranzacţională. Politicienii noştri nu au valori împărtăşite, de aceea nu fac un stadion de 50.000 de oameni să plângă precum la retragerea lui Hagi”. Borţun le-a dat şi o veste bună jurnaliştilor: se află în pregătire o lege a comunicatorului public, lege prin care instituţiile publice nu vor mai putea, printre altele, să ocolească sau sa amâne răspunsurile la solicitările justificate ale jurnaliştilor.

Dorin Falcă a făcut din Finanţele Publice un model de transparenţă

De când a fost numit director executiv al Direcţiei Finanţelor Publice Argeş, Dorin Falcă a reuşit să facă din instituţia pe care o conduce un model de transparenţă şi comunicare fără cusur în relaţia cu cetăţenii şi mass-media. Dacă până în 2009, instituţia era una „bătrână” în mentalităţi şi cu angajaţi nervoşi şi permanent iritaţi cu cetăţenii-contribuabili, acum situaţia s-a schimbat radical. „Multe dintre feţele „triste” de la ghişee au fost schimbate”, spune chiar Dorin Falcă. Altfel spus, Dorin Falcă a introdus zâmbetul în… fişele de post ale angajaţilor de la Finanţe. Şi asta nu este tot. Dacă până în 2009, treceau şi… ani până când cei de la Finanţe răspundeau la întrebările şi petiţiile cetăţenilor, acum angajaţii sunt obligaţi să răspundă în cel mult 48 de ore la toate întrebările venite pe adresa de e-mail a Finanţelor Publice Argeş.
Mai mult, cetăţenii pot veni permanent în audienţă la directorul Dorin Falcă, uşa acestuia fiind tot timpul deschisă în timpul programului. „Direcţia Generală a Finanţelor Publice Argeş, ca instituţie publică, desfăşoară o politică de creştere a transparenţei decizionale, punând accentul atât pe eficienţă, cât şi pe eficacitate. De aceea, activitatea desfăşurată trebuie să fie permanent popularizată, astfel încât cetăţenii să înţeleagă mai bine rolul acesteia şi posibilitatea de a lucra în parteneriat cu aceasta”, spune Falcă. Mai trebuie remarcat şi un detaliu deloc de neglijat: gradul de colectare a taxelor şi impozitelor a crescut mult de când Dorin Falcă este director, iar în teritoriu au început să fie organizate periodic întâlniri cu contribuabilii, fapt ce demonstrează că D.G.F.P. Argeş este una dintre cele mai transparente instituţii publice din judeţ. Un model care ar trebui urmat şi de numeroasele instituţii publice din judeţ, unde angajaţii încă mai au deprinderi şi atitudini de… şefi în faţa cetăţenilor. Nu am putea încheia acest material fără a le da o notă maximă celor doi oameni de la Finanţe implicaţi în organizarea evenimentului „Jurnalistul finanţist”: directorul executiv Dorin Falcă şi purtătorul de cuvânt Anca Banu.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI