De câteva luni, pe platforma Dacia de la Mioveni au fost instalate câteva zeci de borne de încărcare de 22 KW pentru vehicule electrice. Nu, nu vă gândiţi că Dacia testează deja în secret un autoturism electric! Vehiculele ce se încarcă aici sunt toate Renault Fluence ZE. Altfel spus, o parcare… electrică, durata de încărcare completă a unui vehicul fiind de 7-8 ore. După cum ne-a declarat Luiza Domnişoru, şef serviciu Relaţii Publice Dacia, borne de încărcare pentru vehicule electrice au fost instalate în toate sediile Grupului Renault România, pentru activităţi de testare. Deocamdată, ziua în care vom vedea pe străzi şi Dacii electrice este departe, şefii Renault precizând de mai multe ori în ultima perioadă că Dacia nu are în plan în viitorul apropiat un proiect pentru construcţia de automobile electrice.
Însă gigantul francez are planuri spectaculoase de vânzare a autoturismelor electrice Renault (Fluence ZE şi Kangoo ZE), inclusiv în Argeş, unde compania este în discuţii cu furnizorii de energie, dar şi cu autorităţile publice din Piteşti. Pentru a folosi o maşină electrică 100 de km, un român ar trebui să plătească 1,4 euro (echivalentul unui litru de carburant), iar verificările la service vor costa cu 30% mai puţin faţă de motorizările termice. Reviziile pentru automobilele electrice Renault se fac la 30.000 de km sau un an. Fluence ZE atinge o viteză maximă de 135 km/h şi are o autonomie de 185 de km. Bateria este amplasată în portbagaj. Modelul electric Fluence ZE (1.453 kg) are o transmisie directă cu reductor, care îi permite să accelereze foarte bine, atingând 100 km/h în 7 secunde.Trebuie spus că în S.U.A. au ajuns în 2010 mai multe Dacii Logan pentru a fi făcute… electrice. Compania americană Envision Motor Company (EMC), având sediul în statul Iowa, a anunţat, în urmă cu doi ani, intenţia de a produce maşini electrice bazate pe modelul Dacia Logan. Câteva zeci de maşini chiar au fost aduse în America şi câteva dintre ele au fost deja 100% echipate electric. Însă comercializarea acestora se amână, şi asta deoarece EMC încă nu a reuşit să definitiveze toate detaliile privind colaborarea cu producătorii de componente şi nici locul unde se vor asambla Daciile electrice, la un moment dat fiind în discuţie o locaţie din statul Carolina de Sud. Jurnaliştii americani estimează că preţul unui Logan MCV electric ar putea ajunge la 42.000 de dolari. Asta în caz că planurile celor de la EMC se vor şi concretiza.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI