CONFIRMARE Oficialii de la Dacia infirmă zvonurile privind închiderea Uzinei şi declară că Dacia Lodgy se face în Maroc pentru că la Mioveni s-a atins capacitatea maximă de producţie. După un 2011 marcat de rezultate excelente – cu peste 343.000 de vehicule vândute – vedeta fiind Duster, cu 161.000 de unităţi, Dacia vine şi în acest an cu planuri ambiţioase şi cu mai multe noutăţi. Mai întâi de toate, trebuie subliniat faptul că francezii de la Renault nu au nici cea mai mică intenţie să închidă Uzina de la Mioveni, aşa cum se vehiculase în ultima vreme.
Informaţia a fost confirmată şi de către directorul comercial Dacia – Thomas Dubruel: „Uzina de la Mioveni nu se închide. Cât despre noul model Lodgy, aş dori să precizez că acesta se fabrică în Maroc pur şi simplu pentru că uzina Dacia de la Mioveni şi-a atins capacitatea maximă de producţie”. Thomas Dubruel a precizat şi că, la ora actuală, în lume circulă peste 1,8 milioane de Dacii Logan şi Duster, 870.000 dintre acestea fiind în Europa de Vest.
Anul trecut, în România au fost comercializate 30.867 de Dacii (28,9% cotă de piaţă), iar aproape jumătate dintre acestea au fost vândute prin programul REMAT. Directorul Thomas Dubruel militează, de altfel, pentru acest program, el subliniind faptul că, la ora actuală, ţara noastră are unul dintre cele mai vechi parcuri auto din Europa, două milioane de maşini dintre cele 5 milioane care circulă în România având mai mult de 10 ani vechime.
Anul 2012 va aduce şi o nouă furgonetă în gama Dacia, lansarea ei urmând a se face în a doua jumătate a acestui an.
Vom avea şi Dacii cu transmisie automată
De mai mult timp se vehiculează faptul că, în România, ar putea fi fabricate şi Dacii cu transmisie automată. Asta şi pentru că în Vest se caută tot mai mult maşini care să aibă cutie automată. Directorul Thomas Dubruel nu a infirmat această informaţie, însă nu a dat mai multe detalii privind data de apariţie a viitoarelor Dacii având o astfel de dotare.
Nu peste mult timp, clienţii vor putea comanda şi Dacii cu motor Diesel de 1,6 litri, o altă premieră aşteptată de toată lumea. În ceea ce priveşte viitorul model Dacia Lodgy, vă reamintim că acesta va fi lansat oficial la Salonul Auto de la Geneva din martie, pentru ca, din iunie, el să poată fi comandat şi în România.
Referitor la un potenţial model Dacia electric, Thomas Dubruel a precizat că, pe termen scurt, nu se poate discuta despre un asemenea obiectiv. Vânzările Dacia în afara României au înregistrat în 2011 un nou record, cu peste 312.000 unităţi comercializate. Marca şi-a consolidat succesul pe piaţa europeană, unde au fost înmatriculate 240.470 de vehicule.
În Germania, unde s-au vândut 43.452 de maşini, creşterea este de 8%, performanţă cu atât mai mare cu cât acolo nu a mai fost programul de reînnoire a parcului auto. Marele succes al Daciei este modelul Duster, care a ajuns să fie, ca vânzări, pe locul şase în Franţa, cu 53.148 unităţi.