Vineri, Bacalaureatul 2014 a ajuns la final, după ce s-au publicat rezultatele după contestaţii. În Argeş, înainte de contestaţii, procentul general de promovabilitate a fost de 62,93%, iar după – 64,34%.
Teoretic, după cifrele şi procentele obţinute strict matematic, rezultatele de anul acesta sunt cele mai bune din ultimii trei ani! Însă, doar matematic! Pentru că, dacă e să judecăm după numărul real al celor ce au dat şi au luat Bacul, cifrele sunt de râs. Şi, din nou, în prim-plan, apar liceele care de ani de zile produc „analfabeţi“ pe bandă rulantă, copii care timp de patru ani taie frunză la câini, culmea, cu nişte costuri exorbitante, dacă ne referim la întreţinerea clădirilor, salariile personalului didactic şi nedidactic. La aceşti bani oferiţi de stat se mai adaugă şi cei oferiţi de părinţi copiilor pentru manuale şi rechizite, haine, transport etc.

La liceul din Ştefăneşti, din cei 84 de elevi, înscrişi în anul şcolar 2013 – 2014 în clasa a XII-a, jumătate au rămas corigenţi şi doar doi au luat Bac-ul

La Liceul Tehnologic „Dinu Brătianu“ Ştefăneşti, numit după ilustrul nostru înaintaş din familia Brătienilor, care s-ar răsuci în mormânt dacă ar şti ce elevi se laudă că au absolvit liceul ce îi poartă numele, anul acesta au luat Bac-ul… 2 elevi: 6,13 (Cătălina Larisa Badea), respectiv 6,06 (Crenguţa Vlăducă). Practic, din cei 30 de elevi înscrişi la examenul de maturitate de anul acesta, 12 au abandonat, iar din cei 18 rămaşi, au reuşit să promoveze 2! Conform directorului liceului, profesorul Gheorghe Necula, la începutul anului şcolar 2013 – 2014, în clasa a XII-a figurau 84 de elevi, însă jumătate dintre ei au rămas corigenţi.
Faptul că această unitate de învăţământ nu-şi justifică statutul de „liceu“ o demonstrează şi rezultatele din ultimii ani. Spre exemplu, în 2011, unitatea de învăţământ la care ne referim a avut promovabilitate „zero“ la Bacalaureat, iar în 2012 a fost… prima din coada clasamentului judeţean, cu 2,85% promovabilitate.
Dacă intri însă pe site-ul liceului din Ştefăneşti, fără să cunoşti rezultatele dezastruoase, totul este roz din partea conducerii. Citiţi şi vă minunaţi: „Liceul Tehnologic „Dinu Brătianu” Ştefăneşti are ca principal obiectiv să ofere tinerilor şi adulţilor din judeţ o sferă largă de posibilităţi de instruire în domeniile mecanică, transporturi, electrotehnică şi resurse naturale şi protecţia mediului, schimbând totodată şi mentalitatea cu privire la şcoală şi procesul de învăţare (sic!). Şcoala noastră acordă o importanţă deosebită calităţii învăţământului actual, asigurând astfel absolvenţilor şanse sporite de integrare socio-profesională. În concluzie, scopul urmărit este să oferim locuitorilor din judeţul Argeş, şi nu numai, oportunităţi de educaţie şi instruire accesibilă, de înaltă calitate, sprijinind în acelaşi timp dezvoltarea carierei, sporirea calităţii vieţii şi prosperitatea economică… Serviciile oferite de şcoală au la bază calitatea, performanţa, promovarea valorilor europene, egalitatea şanselor pentru toţi participanţii în proces şi deschiderea spre învăţarea pe tot parcursul vieţii…“. Fără comentarii…

Fabrici de analfabeţi sunt în tot judeţul

Situaţia se repetă şi la multe alte licee de acest nivel din Argeş: la Liceul Tehnologic nr. 1 din Mărăcineni, anul acesta au luat Bac-ul 4 elevi din 26 prezentaţi (faţă de 31 înscrişi). La Liceul Tehnologic Costeşti – doar 6 elevi din 38 de prezenţi la examen au luat notă de trecere, în timp ce la Colegiul Ecologic au luat Bac-ul tot 6 elevi, din 27 care au avut curajul să vină la examen, în total fiind la început 30 de înscrişi. Şi la cel de-al doilea liceul privat, FEG, doar 3 elevi au promovat, din 12, ceea ce a urcat promovabilitatea la „extraordinarul“ procent de 25%.
Nici la alte unităţi de învăţământ situaţia nu e mai roz. „Faimosul“ liceu de la Mozăceni se poate lăuda cu 14 elevi care au luat Bac-ul din 60. La Liceul Forestier din Curtea de Argeş au trecut cu bine de Bac 39  de elevi din 183, la Astra – 38 din 159, la „Mihai Viteazu” – 31 din 112, la Dacia Piteşti – 60 din 215, iar la Domneşti au trecut examenul de maturitate 13 din 42!
Cu toate acestea, deşi rezultatele sunt la fel de proaste de ani de zile, acestea sunt în continuare licee, deşi se impune, mai ales în cazul celor din mediul rural, o reorganizare serioasă. Transformarea în şcoli profesionale ar putea fi o soluţie, însă, cum elevii absolvenţi de clasa a opta nu se prea înghesuie nici acolo, e greu de găsit o soluţie corectă.
Potrivit Legii Educaţiei, învăţământul obligatoriu este de 10 clase, iar dacă ar fi desfiinţate, aceşti elevi nu ar avea unde să îşi continue studiile. În plus, astfel se combate abandonul şcolar în cazul elevilor care nu au sprijin material pentru a merge la oraş.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI