Scandalul privind transportul local din Piteşti s-a mutat de la DNA şi între două dintre părţile implicate în dosar, respectiv CNCD – Publitrans şi viceprimarul Cornel Ionică. Astăzi, în cadrul unei conferinţe de presă, directorul executiv al CNCD, Simona Răducu, a adus acuzaţii grave viceprimarului Cornel Ionică, dar şi conducerii Publitrans, societate aflată în subordinea Consiliului local Piteşti.

Simona Răducu: „Vizavi de declaraţia domnului viceprimar Cornel Ionică, dumnealui se află într-o eroare maximă. Eu nu am cerut niciodată Primăriei subvenţie, aşa cum a afirmat domnia sa. Mai mult decât atât, domnul vice Ionică nu ştie definiţia subvenţiei. Subvenţia este diferenţa între cheltuială şi venit…. cheltuiala este aici, iar venitul aici… Consiliul trebuie să asigure acea bucăţică. Nu are legătură cu vrăjeala, vezi Doamne, acum Publitransul, în calitate de custode, va efectua toate cheltuielile care ţin de reparaţii sau asigurările autobuzelor…. Deci, subvenţia trebuie să se ducă în continuare la Publitrans. Nu cere nimeni subvenţie! Conform contractului de asociere, celor două firme, CNCD şi Girexim, li se repartitează cheltuieli şi venituri, aşa cum sunt stipulate procentele din dreptul fiecărei firme. Tot se vorbeşte de un profit uriaş, iar aici aş dori să vorbesc doar în numele CNCD. La o investiţie de 18 milioane de euro, vi se pare un mare profit cifra de 115.000 de lei de asociat? Vedeţi ce mare profit au adus aceste autobuze! Nu neg că nu a existat un profit, dar el a fost şi pentru Publitrans, nu doar pentru cele două firme private.

Am trimis adrese primăriei, dar şi DNA, prin care cer să-mi comunice dacă activitatea de transport public, efectuată în parteneriat cu cele două firme, CNCD şi Girexim, mai este legală. Cât despre acea adresă a DNA-ului, pe care în mod tendenţios a interpretat-o, precizând că firma CNCD ar vrea să-şi înstrăineze autobuzele, este total falsă, întrucât autobuzele sunt achitate printr-un credit şi sunt gajate la Banca Transilvania. Niciodată nu ar fi putut fi înstrăinate fără acordul băncii. Eu am trimis o adresă la DNA prin care cer să mi se explice de ce societatea Publitrans este custodele celor 40 de autubuze ale CNCD, deşi societatea primăriei are interese proprii în această asociere. Legea prevede că nu trebuie să existe un interes personal. Mi se pare de domeniul fantasticului ca Publitransul să fie custodele autobuzelor CNCD, în vreme ce directorii săi, Rotaru şi doamna Berindei, sunt cercetaţi pentru abuz în serviciu, în aceeaşi cauză. Deci nu cred că, în această situaţie, Publitrans poate fi custode. Am făcut o contestaţie la această situaţie, care urmează să se judece”, a declarat Simona Răducu, director executiv al CNCD.

Mai mult, Simona Răducu a specificat că CNCD nu doreşte să retragă niciun autobuz, ci doar solicită ridicarea sechestrului pus pe maşinile de transport public local ce le aparţin. „Să ştiţi că DNA a pus sechestrul nu doar pe cele 40 de autobuze ale CNCD, ci şi pe toate acţiunile pe care domnul Scarlat le deţine la CNCD”.

Legat de prejudiciul de 5 milioane de euro, Simona Răducu a precizat: „DNA-ul a tras nişte concluzii, a făcut nişte calcule şi a ajuns la acel prejudiciu de 23 de milioane de lei, pe care acum trebuie să-l şi dovedească”.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI