Mulţumită mărcii Dacia, Renault a putut să bifeze un an 2013 pozitiv, pe piaţa europeană, scriu jurnaliştii publicaţiei franceze La Tribune. Grupul francez Renault a afişat o creştere a înmatriculărilor de autoturisme noi de 4% pe piaţa europeană, dar jurnaliştii francezi spun că acest rezultat nu ar fi fost atins în lipsa performanţelor mărcii româneşti Dacia. În ciuda lansării noului Clio IV şi a apariţiei crossover-ului Captur, primul din istoria mărcii franceze, (după SUV-ul clasic Koleos, care s-a dovedit un eşec) Renault a consemnat totuşi o scădere de 1,5%, dacă nu se iau în calcul rezultatele mărcii româneşti. În UE, Dacia a avândut anul trecut 289.000 de automobile noi, marca românească deţinută de grupul Renault ajungând în luna decembrie 2013 la o cotă de piaţă de 3,2%, potrivit datelor Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Pe ansamblul anului trecut, Dacia a avut o cotă de piaţă de 2,4% în UE, faţă de 1,9% în 2012. Rezultatele Dacia au permis grupului Renault să ocupe în 2013 cea de-a treia poziţie în topul producătorilor auto din Europa, cu 1,076 milioane autoturisme.
 
 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI