Dacia Lodgy, de cinci ori mai multe comenzi în Franţa decât în România

834 views

UN NOU MODEL DE SUCCES Prima maşină de familie realizată de Dacia avea, până ieri, peste 10.000 de comenzi, va fi vândută în 36 de ţări, iar uzina din Tanger are o cadenţă de producţie de 30 de autoturisme pe oră.

Săptămâna trecută, Dacia a bifat o premieră dublă cu lansarea modelului Lodgy: prima maşină de familie şi primul model fabricat peste hotare, la uzina nouă de la Tanger. Un nou instrument de cucerire pe… patru roţi şi care chiar arată… cuceritor pentru un monovolum.

Cei care au criticat modelele Logan pentru designul şi interiorul simplu şi robust nu vor mai avea acum prea multe de comentat. La exterior, Lodgy are nişte linii cu adevărat elegante şi demne de o maşină europeană. Ca design, cea mai plăcută surpriză este panoul de bord, unul nou-nouţ, atractiv şi care are ca opţiuni inclusiv sistem de navigaţie şi multimedia cu touch-screen.
Iar spaţiul pentru pasageri e o desfătare, înghesuiala şi disconfortul fiind antonime cu Lodgy. După cum spunea şi directorul comercial Thomas Dubruel, portbagajul lui Lodgy este la fel de mare ca şi cel al lui Renault Grand Espace. Acelaşi Thomas Dubruel ne-a declarat, în exclusivitate, că Lodgy va fi comercializat în 36 de ţări.
Iar numeroasele atuuri ale noului model au cucerit deja clienţii, deşi Lodgy a fost lansat la nivel internaţional de mai puţin de trei luni, iar în România de mai puţin de o săptămână: până ieri, erau înregistrate peste 10.000 de comenzi pe plan mondial, dintre care peste 2.000 în Franţa şi peste 400 în România! Uzina din Tanger are o cadenţă de producţie de 30 de autoturisme pe oră.
Deşi oficialii de la Dacia s-au abţinut să facă estimări privind vânzările, specialiştii de pe piaţa auto estimează că, până la sfârşitul anului, vor fi vândute în toată lumea peste 40.000 de Dacii Lodgy. După cum au declarat reprezentanţii Dacia, ambiţiile pentru Lodgy în Europa de Vest sunt foarte mari, fiind vorba despre o piaţă cu mare potenţial pentru monovolume. În România, ţinta este de a fi lider de piaţă pe segmentul său.

Consum urban de doar 4,9 l/100 km pentru varianta 1,5 Dci de 90 CP!

Faptul că Lodgy se fabrică în Maroc a stârnit îngrijorare de mai multe luni printre angajaţii Dacia, mulţi temându-se de o relocare 100% a producţiei Dacia peste hotare. Însă tocmai pentru a dezminţi aceste speculaţii, directorul general Jerome Olive a ţinut să precizeze la lansarea de săptămâna trecută că Lodgy are „ADN românesc” şi că o bună parte dintre componente sunt româneşti, 31 de furnizori din ţară trimiţând piese la uzina din Tanger. În plus, o mare parte dintre elementele de inginerie au fost concepute în centrele de la Bucureşti şi Titu.
Mai trebuie spus că gama Lodgy are trei niveluri de echipare – Acces, Ambiance şi Laureate – şi patru motorizări: două propulsoare pe benzină şi două motoare diesel. În ceea ce priveşte motorizarea diesel, cea mai plăcută surpriză este la varianta 1,5 Dci şi 90 CP, care are un consum urban de doar 4,9l/100 km şi extraurban de doar 3,8 l/100 km, mai puţin decât orice alt monovolum! În România, Lodgy costă între 9.500 şi 14.700 euro.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI