DEMOLARE Gara din Piteşti, ce datează din vremea lui Carol I, va fi demolată în toamnă. Noua gară va costa 11,3 milioane de euro. Lucrările vor dura, în total, doi ani şi două luni. Pe zi ce trece, şantierul de la Gara Sud Piteşti devine tot mai animat şi mai activ. De două săptămâni, în partea dinspre cartierul Tudor Vladimirescu se lucrează la montarea unei noi şine de cale ferată, prima din „angrenajul” viitoarei gări realizate cu fonduri europene. Cât despre clădirea veche a Gării Sud, aceasta îşi trăieşte ultimele luni, părăsită, închisă şi abandonată – şi la propriu, şi la figurat. Clădirea, veche de 140 de ani, va fi demolată în septembrie şi înlocuită de o gară ultramodernă, de 11,3 milioane de euro. Iniţial, autorităţile spuneau că gara va fi demolată până la începutul verii. Însă planurile s-au schimbat pe parcurs. După cum spune viceprimarul Cornel Ionică, „s-a luat decizia să se înceapă lucrările dinspre cartierul Tudor Vladimirescu, pentru a nu afecta traficul feroviar. Demolarea clădirii Gării Sud va fi făcută în septembrie”. În orice caz, investiţia în noua gară ultramodernă pare totuşi „bizară” şi cam inutilă, în condiţiile în care traficul de călători cu trenul a scăzut cu 80% faţă de acum 20 de ani. O… tichie de mărgăritar de milioane de euro? Viitorul va da verdictul. Pentru că degeaba vom avea o gară ultramodernă, dacă vom circula tot în „trenurile-fantomă” de acum 40 de ani. Trebuie spus că această gară veche de 140 de ani este singurul exemplu păstrat din seria de clădiri construite în 1872 de consorțiul prusac al antreprenorului Bethel Henry Strousberg. Gara a fost inaugurată la 13 septembrie 1872, odată cu deschiderea oficială a liniei Pitești – București.
Legat de viitoarea gară şi trecând la datele statistice, trebuie spus că aceasta va fi construită în 2 ani şi 2 luni. Sursa de finanţare pentru cele 11,3 milioane de euro este asigurată de Comisia Europeană, cu fonduri nerambursabile în proporţie de 69,25% şi de către Guvernul României, cu fonduri de la bugetul de stat, în proporţie de 30,75%. Contractul a fost atribuit, prin licitaţie deschisă internaţională, asocierii de firme SC Unicon SA- Leonard Wiess RO SRL, lider fiind SC Unicon SA. Proiectul noii Gări Sud include scări rulante, extinderea clădirii Gării peste căile de tren, precum şi crearea de noi locuri de muncă. Se estimează că noua construcţie va crea aproximativ 100 de noi locuri de muncă. Este vorba despre o nouă clădire cu demisol, parter şi două etaje, construită pe  1.035 de metri pătraţi. Edificiul va avea o suprafaţă desfăşurată de 3.481 de metri pătraţi şi va fi ridicat deasupra liniilor de cale ferată.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI