Mai sunt doar câteva zile până pe 2 noiembrie, data la care suntem din nou aşteptaţi la urne pentru alegerea unui nou Preşedinte al României.

Cu toate acestea, mulţi sunt încă nehotărâţi, iar tendinţa de absenteism, pe motivul că nu am avea candidaţi valabili, dintre cei înscrişi în cursa electorală, este din ce în ce mai mare. Circa 60% dintre români, potrivit ultimelor calcule, nu vor merge la vot. Pentru a combate acest fenomen şi a convinge lumea să iasă la vot, Asociaţia Pro Democraţia, cu ajutorul firmei de publicitate Leo Burnett Group, a început o amplă campanie de informare şi conştientizare în privinţa importanţei prezenţei la urne.
Şi dacă nu vă este încă foarte clar ce urmări ar putea avea absenţa de la urne, realizatorii campaniei s-au gândit să exemplifice ce curs ar fi avut istoria românilor, dacă aceştia nu s-ar fi mobilizat pentru marile bătălii pe care le-am avut de dus pentru păstrarea independenţei noaste de ţară şi neam. Oare, dacă în momentele de cumpănă ale istoriei noastre nici înaintaşii nu se prezentau, unde am fi fost acum? Oare cărei culturi i-am aparţine acum? Acestea sunt întrebările ridicate de realizatorii ineditei campanii.
„Campania asta s-a născut dintr-o creştere bruscă de tensiune a mea, când, din Londra, citeam ştirile din ţară. Pentru că oriunde vom fi plecaţi în lumea asta, sângele nu se schimbă. Mi s-a părut culmea ca soarta noastră să fie decisă de lipsa participării unei majorităţi sictirite. Şi atunci m-am dus cu gândul la istorie şi la cum i-ar fi afectat pe strămoşi scuzele penibile de astăzi. Spoturile TV sunt doar vârful iceberg-ului. Staţi pe aproape, ca vrem într-adevăr să atingem conştiinţele din ţara asta”, a declarat Răzvan Căpănescu, Chief Creative Officer Leo Burnett Group, creatorul campaniei.

Ştefan cel Mare: „Unde sunt fraţii Jderi?… Păi, or zis, Măria ta… Ştii doar că ei, în fiecare week-end, se duc la munte!”

Debutul a fost făcut prin difuzarea a două spoturi TV, ai căror protagonişti sunt Mihai Viteazu şi Ştefan cel Mare, care rescriu soarta celor două bătălii istorice cruciale, cea de la Călugăreni şi cea de la Podul Înalt. Evident, în condiţiile în care vitejii lui Mihai sau răzeşii lui Ştefan ar fi avut aceeaşi mobilizare şi chef de luptă precum alegătorii de azi!

„- Da unde-s răzeşii, aproade?, întreabă Ştefan, singur pe un câmp de luptă…

– Ei, Măria Ta, au zis că şi aşa ăştia sunt mai mulţi, că nu are niciun rost…

– Da bini, măi, îi soarta noastră în joc! Ai Vrâncioaei unde sunt?, întreabă Ştefan.

– Păi, cică aveau o nuntă… Promiseră la oamenii ăia!

– Şi fraţii Jderi?

– Păi, or zis, Măria ta, ştii doar că ei în fiecare week-end se duc la munte!”

Mihai Viteazu: „Ce facem, Novace, doar noi doi? Unde sunt vitejii mei? Mihai, vitejii au zis că nu se bagă în noroi. Că, dacă te bagi în noroi, n-ai cum să nu te murdăreşti!”

Şi Mihai Viteazu apare în videoclip călare, singur prin pădure, ajunge la locul de întâlnire, de la Călugăreni, unde dă doar de Baba Novac.

„- Ce facem, Novace, doar noi doi? Unde sunt vitejii mei?

– Mihai, vitejii au zis că nu se bagă în noroi. Că, dacă te bagi în noroi, n-ai cum să nu te murdăreşti!

– Şi Fraţii Buzeşti?

– Fraţii Buzeşti… Au zis că se declară scârbiţi de ce se întâmplă! Şi că oricum ăia sunt mai mulţi.. Pana mea…, îi răspunde Baba Novac.

Dacă nici înaintaşii nu s-ar fi prezentat în momentele de cumpănă, în ce limbă te mai p—i acum pe el de vot? Vino la vot!” este îndemnul realizatorilor celor două clipuri.
Pe site-ul campaniei, Vinolavot.ro, pot fi găsite şi informaţii despre absenteismul românilor în perioada electorală, o secţiune de comentarii despre campanie şi mai multe clipuri la fel de interesante, ce tratează problematica în cheie ironică. De asemenea, „Vino la vot” este şi pe Facebook.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI