În urmă cu câteva zile, o nouă Lege a publicităţii stradale a întrat în vigoare, prin publicarea în Monitorul Oficial. „Rarefierea” panourilor publicitare, a bannerelor şi reclamelor luminoase loveşte în plin agenţiile de publicitate, un studiu arătând că astfel vor dispărea cel puţin jumătate dintre ele, dar de câştigat vor avea felul în care arată oraşele şi chiar locuitorii, care vor fi întrebaţi mai întâi, în cazul în care amplasarea unei reclame i-ar putea afecta direct. Legea, iniţiată de Elena Udrea, în vremea când era ministru al dezvoltării regionale, a fost contestată în vremea când era în stadiu de proiect, agenţiile de publicitate fiind deranjate de noile reglementări. Dacă până în prezent vedeam panouri publicitare, anunţuri sau bannere pe diverşi stâlpi, în locurile din imediata apropiere a locuinţelor sau pe mijloacele de transport în comun, noua lege interzice amplasarea mijloacelor de publicitate în anumite zone şi pe anumite construcţii.
Astfel, de acum înainte nu ar trebui să mai vedem reclame de niciun fel în spaţiile naturale protejate de interes naţional şi internaţional, pe copaci, la locurile de joacă sau locurile de odihnă situate lângă blocuri ori pe sediile primăriilor sau ale altor clădiri ale administraţiei publice locale şi centrale şi nici pe cele ale instituţiilor publice: teatre, şcoli, grădiniţe.  
De asemenea, va fi interzisă amplasarea lor în zona carosabilă a străzilor şi a drumurilor, pe obiectele de artă monumentală sau monumentele istorice, în incinta şi elementele de împrejmuire a cimitirelor, lăcaşurilor de cult, a scuarurilor, parcurilor şi grădinilor publice, în interiorul intersecţiilor şi al sensurilor giratorii sau în zonele în care desfăşurarea în condiţii normale a traficului ar putea fi perturbată: parapetele şi/sau pereţii pasajelor rutiere subterane şi supraterane ori sub poduri, pe stâlpii indicatoarelor rutiere, în zona de protecţie a autostrăzilor şi pe mijloacele de transport în comun, dacă este afectată vizibilitatea.
Potrivit noi legi, Primăriile au acum obligaţia să asigure coerenţa imaginii urbane, iar Inspectoratul de Stat în Construcţii să amendeze eventualele încălcări ale legii, nerespectarea prevederilor fiind sancţionată cu amenzi cuprinse între 500 şi 50.000 de lei.
Proprietarii trebuie să-şi dea acordul pentru amplasarea mijloacelor publicitare la o distanţă mai mică de trei metri de locuinţa sau proprietatea lor, iar noua reglementare interzice amplasarea şi utilizarea mijloacelor de publicitate sonore care pot tulbura liniştea publică. Mijloacele de publicitate autorizate până la data intrării în vigoare a prezentei legi pot fi menţinute pe amplasamentele autorizate până la data expirării contractelor de publicitate în curs, dar nu mai târziu de 1 ianuarie 2014.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI