Vicepreşedintele CJ Argeş, Simona Brătulescu: 150 de kilometri de pârtii în Făgăraş! 70% în Argeş

1,941 views

După “Molivişu”, mai vechiul proiect al staţiunii de schi, Consiliul Judeţean Argeş a demarat, împreună cu CJ Sibiu şi CJ Braşov, un alt proiect pentru realizarea unui domeniu schiabil, “Făgăraş”. Proiectul “Făgăraş” a fost plasat pe prima poziţie a masterplanului de turism naţional şi va fi finanţat, în faza operaţională, de Ministerul Turismului, autorităţilor judeţene din Argeş, Sibiu şi Braşov revenindu-le obligaţia de a realiza proiectul tehnic.

Deşi, odată cu apariţia informaţiilor despre acest al doilea proiect, s-a creat impresia că autorităţile judeţene au renunţat la “Molivişu”, situaţia nu stă nicidecum aşa! Dimpotrivă, susţin reprezentanţii CJ Argeş: cel târziu anul viitor pe vremea asta, la “Molivişu” vor exista condiţii optime pentru sporturile de iarnă! Proiectul continuă în forţă!

Vicepreşedintele CJ Argeş, Simona Brătulescu, este unul dintre oficialii argeşeni care se ocupă îndeaproape de ceea ce se realizează în cele două proiecte şi ne-a oferit o serie de amănunte de detaliu.

„Este vorba de două proiecte distincte, total diferite! ADI Molivişu este vechiul proiect în care a fost parte Consiliul Judeţean, pe fonduri europene, şi în care, în prima săptămână de la instalarea noastră în funcţiile pe care suntem acum, a trebuit să rambursăm UE 250.000 de euro! Pentru a nu pierde ce s-a făcut deja, şi a putea să dăm în funcţiune, cât mai repede, prima pârtie de schi, proiectul a fost reluat într-o nouă formă! Acesta a fost separat în două părţi distincte.

În prima parte, Consiliul Judeţean suportă terminarea pârtiei A1, cu instalaţiile de cablu, parcarea de la bază şi racordurile la apă pentru tunurile de zăpadă! De asemenea pentru omologarea pârtiei mai e nevoie de două baze de salvare, deservite în permanenţă de Salvamont, care e tot treaba CJ şi care angrenează alte detalii. Această primă etapă costă aproximativ 2 milioane de euro. Avem deja un grafic de implementare a lucrărilor şi noi sperăm ca totul să meargă bine, iar până la sfârşitul anului să luăm toate avizele necesare şi să începem lucarea. Dacă totul merge şnur, cum ne dorim, asta înseamnă că vom putea schia la Molivişu la sfârşitul anului sau cel mai târziu la începutul lui 2019!

În partea a doua a proiectului, care cade tot în sarcina ADI Molivişu, adică cele trei comune (Brăduleţ, Cicăneşti şi Arefu) plus Consiliul Judeţean, au fost lăsate restul obiectivelor din planul iniţial: pârtia A2, drumurile, observatorul astronomic, turbăria… Singurul lucru care s-a modificat, din cauza acelor probleme legale, o suspiciune de natură penală despre care se ştie, este baza de îmbarcare, punctul de plecare! Acolo vor exista mici schimbări, pentru a ocoli zona în litigiu. Dar pârtiile rămân la locul lor, cum au fost proiectate, nu se schimbă absolut nimic! Iar finanţarea pentru această a doua parte va fi suportată de UAT-urile partenere în ADI”, ne-a declarat vicepreşedintele CJ Argeş.

În ce priveşte ADI Făgăraş, acesta este, de fapt, reluarea unui mai vechi proiect, iniţiat pe vremea comunismului, care viza dezvoltarea zonei nu numai din punct de vedere al turismului, ci şi al economiei zonei, de la spaţii de cazare şi alimentaţie publică ori sporturi de iarnă până la agricultură!

„ADI Făgăraş înseamnă Ministerul Turismului! Este parte din masterplanul naţional de turism, care rămâne deschis până la 31 decembrie 2018, deci încă se mai pot adăuga proiecte. Masterplanul pe turism începe cu acest mare proiect pentru a cărui realizare se estimează un cost de circa 220 de milioane de euro. Înseamnă peste 150 de km de pârtii din care, atenţie, aproape 70% vor fi în Argeş, deci avantaj noi! Nu înseamnă însă doar pârtii, ci un proiect mult mai mare! Săptămâna trecută, preşedintele Consilului Judeţean, domnul Dan Manu, a participat la o întâlnire cu reprezentanţii vecinilor, Sibiu şi Braşov, unde s-a discutat o asociere între cele trei judeţe. Trebuie să discutăm cu departamentele suport din Ministerul Turismului, ca să vedem ce anume presupune din punct de vedere legal. Dar noi, Argeşul, am răspuns afirmativ pentru că ne-am dat seama de oportunitatea pe care ne-o oferă acest proiect. Implicarea Consiliului Judeţean va consta doar în partea de asociere şi de reactualizare a proiectului tehnic, în timp ce investiţia propriu-zisă va fi strict în sarcina Ministerului Turismului. În ce priveşte asocierea, proiectul vizează, pe lângă CJ, şi comunele Cicăneşti, Arefu, Albeştii de Argeş şi Corbeni. Proiectul a fost scris iniţial în anii 70, telecabina dintre Bâlea Lac şi Bâlea Cascadă fiind prima realizare. Aceasta ar fi trebuit să ducă turiştii către vârfurile muntoase şi către pârtiile de schi ce urmau a fi realizate în continuare!”, ne-a mai precizat Simona Brătulescu.

În situaţia în care proiectul „Făgăraş” va lua naştere, noile domenii schiabile avute în vedere ar putea fi în comuna Arefu, în zona Piscu Negru-Lespezi, precum şi căldarea Fundul Caprei. Zonele sunt la înălţimi de aproape 2000 de metri, pe partea de Nord Est a versanţilor, unde ninge în octombrie şi zăpada se topeşte în mai, ceea ce înseamnă „200 de zile de schi pe an”. Zonele sunt cunoscute de iubitorii muntelui, care le „exploatează” şi acum, chiar dacă nu sunt amenajate, schiind toată perioada cat este zăpadă.

Comments

comments