UE dă 4 milioane de euro pentru instruirea muncitorilor de la Dacia

Angajaţii de la Dacia vor învăţa cum să elimine timpii morţi din procesul de producţie şi să-şi ordoneze priorităţile după nişte tehnici folosite în cadrul marilor companii japoneze. Asociaţia Patronilor şi Meseriaşilor Cluj a accesat 7 milioane de euro de la Uniunea Europeană pentru cursuri de îmbunătăţire a modului de lucru al angajaţilor şi al managerilor români. Astfel, în acest an, numeroşi angajaţi de la Dacia, precum şi de la furnizorii Uzinei din sudul ţării, vor fi instruiţi în utilizarea tehnicilor de producţie lean/kaizen, tehnici aplicate în Japonia pentru creşterea productivităţii. „1.200 de muncitori de la Mioveni vor învăţa cum să reducă timpii dintre fazele de producţie, cum să-şi ordoneze priorităţile şi cum să verifice câte defecte au piesele pe care le fabrică şi cât de multe greşeli sunt dintr-un anumit tip. Pentru instruirea celor 1.200 de oameni de la uzina Dacia, UE a repartizat 4,3 milioane de euro”, ne-a declarat Alexandrina Filip, coordonator instruire şi asistenţă a firmei „Calitop”, cea care va derula cursurile.
Printre furnizorii Dacia, ai căror angajaţi vor fi instruiţi, se numără Thyssen Krupp, Continental şi Bosch din Sibiu. Solicitările de înscriere la aceste cursuri sunt foarte numeroase pentru că se face şi teorie, şi practică. „N-a fost uşor să obţinem banii, dar a meritat. Tehnicile lean/kaizen, care stau la baza acestor cursuri, au propulsat spre vârf companiile japoneze şi sunt baza pentru 90% dintre companiile din Forbes Top 100. Acum, sunt promovate şi introduse în întreprinderile din România”, a mai spus Augustin Feneşan, preşedintele Asociaţiei Patronilor şi Meseriaşilor, cel care a atras aceste fonduri europene în România. În ceea ce-i priveşte pe traineri, aceştia sunt oameni cu experienţă de peste 15 ani în dezvoltare de produse şi în managementul calităţii. Scopul acestor tehnici este acela de a obţine o mai mare eficienţă în procesele de producţie, de a obţine calitate superioară, reduceri de cost şi succes de piaţă. Practic, prin tehnica lean/kaizen se doreşte ca angajatul să facă lucrurile puţin mai bine azi decât le-a făcut ieri şi să continue să progreseze în fiecare zi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.