TUPEU PE PATRU ROŢI Zi de zi, pe trotuarele din Piteşti, sute de maşini sunt parcate aiurea, fapt ce-i obligă pe pietoni să circule mai mult pe stradă, unde riscul de accidente este major. Săptămâna trecută, am făcut un raid pe străzile din Piteşti şi, în mai puţin de o oră, am identificat peste 200 de maşini parcate pe trotuar, unele chiar lângă semnul „Oprirea interzisă”. Dacă în Occident civilizaţia în trafic şi parcatul maşinilor numai în zonele permise sunt literă de lege, la Piteşti, şoferii posesori de maşini scumpe îşi fac de cap şi parchează pe unde apucă, în sute de cazuri autoturismele fiind puse direct pe trotuar, inclusiv lângă semnele cu „Oprirea interzisă”.

Iar această situaţie durează de ani de zile, fără ca Poliţia Rutieră şi Poliţia Comunitară din Piteşti să aibă reacţie. A, ba da, se poate vorbi de reacţie rapidă doar în cazul maşinilor amărâte, cum ar fi Daciile 1300 sau Tico, oprite de multe ori în trafic sau sancţionate pentru parcare neregulamentară, în timp ce „barosanii” cu Audi sau Mercedes parchează unde vor ei, fără să fie deranjaţi de blânzii şi mult prea toleranţii poliţişti piteşteni.

 

Vinerea trecută, am făcut un raid prin zonele centrale ale Piteştiului, pentru a vedea unde şi cum îşi mai parchează şmecherii maşinile. Prima oprire, la ora 13.50, pe strada Mircea Vodă, la doi paşi de Finanţe. Pe respectiva stradă, deşi erau mai multe semne cu „OPRIREA INTERZISĂ”, fuseseră parcate direct pe trotuar peste 20 de maşini – toate străine, de la Audi şi Opel până la Toyota şi Skoda. Pietonii, în multe situaţii mame cu copii de mână sau în cărucior, erau nevoiţi să meargă pe stradă pentru a evita „pietonii” pe patru roţi. La nici 10 metri mai încolo, chiar lângă Agenţia de Mediu, pe strada Vasile Lupu, un Renault Megane fusese parcat direct pe trotuar, ocupând toată lăţimea acestuia, fără să fie deranjat de nimeni.

Pe Bulevardul Republicii, trotuarul – transformat în… stradă

Numărul maşinilor parcate aiurea atinge paroxismul pe partea stângă, în sensul de mers al Bulevardului Republicii, în zona cuprinsă între Liceul de Artă şi intersecţia cu Grădina Publică. Aici, părţile de trotuar neocupate de autoturisme sunt o adevărată raritate. Şi, cum zona are un trafic pietonal intens, de multe ori cei care trec pe aici sunt nevoiţi să meargă şi pe bulevard pentru a ocoli maşinile, expunându-se riscului de a fi loviţi de autoturismele aflate în trafic.
La ora 14.15, una de mare trafic, pe trotuarul de pe Bulevardul Republicii erau parcate nu mai puţin de 28 de maşini. Dintre acestea, doar două erau autohtone, fiind vorba de un Logan şi o Dacie Pick-Up. În rest, numai maşini străine, şi deloc ieftine. Altfel spus, în ciuda semnelor cu „OPRIREA INTERZISĂ” şi a stâlpilor montaţi lângă borduri, trotuarul a fost transformat în stradă. Iar pe Bulevardul Republicii, această problemă tronează şi trenează de prin 2006, fără ca Poliţia Rutieră şi autorităţile competente să fi luat vreo măsură radicală până acum.
La ora 14.30, la intrarea în Piaţa Ceair dinspre Calea Bucureşti, situaţia era şi mai penibilă şi mai revoltătoare: un Opel Corsa şi un Logan MCV fuseseră parcate pe stânga, chiar pe banda de ieşire. Puţin mai încolo, pe dreapta, tot pe stradă, erau „parcate” un Peugeot şi un Ford, iar în respectiva zonă nu era nici picior de poliţist comunitar ori de la Rutieră.
În orice caz, dincolo de marile probleme de mentalitate balcanică ale multor şoferi de la noi, un lucru este cert: autorităţile ezită, de cele mai multe ori, să aplice legea atunci când şoferii au maşini scumpe. De ce, domnilor poliţişti? Legea e făcută doar pentru cei mulţi şi nevoiaşi sau şi pentru şmecherii din ce în ce mai mulţi şi bogătaşi?

Comments

comments

DISTRIBUIȚI