Comisia de analiză pentru Transfăgărăşan, s-a întrunit miercuri, 16 iunie, pe DN 7C, pentru a verifica starea drumului, în vederea posibilităţii dechiderii acestuia.

Astfel, în acest an, conducerea CNADNR, determinată de condiţiile meteo, a decis ca întrunirea Comisie de analiză pentru Transfăgărăşan să se facă mai devreme, solicitând punctul de vedere privind posibilitatea deschiderii acestui drum naţional înainte de termenul prevăzut în Regulamentul de funcţionare.

„În perioada 01.05.2016 – 10.06.2016, pe DN 7 C Transfăgărăşan, au fost executate lucrări în regie proprie, care au constat în: îndepărtare blocuri de stânci (40 mc), îndepărtare stânci, piatră şi ebulmente la km 104+000 – km 110+500, lucrări de deszăpezire, ridicare parapet flexibil, înlocuire parapet fix deteriorat pe perioada de iarnă, îndreptat stâlpi şi indicatoare rutiere, vopsire borne kilometrice km 110+500 – km 115+400. În prezent se lucrează la îndepărtarea avalanşelor de zăpadă îngheţată, bolovanilor şi revizia tunelului de la poziţia kilometrică 115+400 – km 116+808”, precizează CNADNR. După cum se poate constata, la 01 iunie, încă se executau lucrări pentru aducerea stării drumului la
condiţiile optime de circulaţie, astăzi Comisia de analiză fiind la faţa locului.
Acest demers a fost făcut de către Comisia CNADNR SA, care se ocupă de evaluarea situaţiei drumului naţional DN 7C, în vederea deschiderii circulaţiei. Conform legislaţiei în vigoare, CNADNR îşi asumă toate activităţile necesare, premergătoare deschiderii traficului rutier pe acest sector de drum naţional.

DN 7C, Transfăgărăşan, are o lungime de 90 km, asfaltat, care urcă până la 2040 m. Laţimea părţii carosabile este de 6 m, pe sectorul de drum cuprins între km 57+000 – km 61+00 şi 7 m pe sectorul de drum cuprins între km 61+000 – 147+000. Traseul are numeroase lucrări de artă şi lucrări de protecţie şi consolidare. Având un grad de ridicat de sinuozitate: serpentine – peste 5 km, curbe lipsite de vizibilitate – 79, 182 de sectoare cu declivitate mai mare de 6%, 16 sectoare cu copertine de protecţie contra avalanşelor, poduri şi viaducte – 5 tuneluri, peste 8 km de ziduri de sprijin, peste 500 de podeţe, 2
sectoare în lungime de 76 km – (de la km 56 la km 116 şi de la km 117 la km 133) – unde se produc în mod curent avalanşe sau căderi de pietre.

Frumuseţea acestui drum, în afara peisajului, este conferită tocmai de caracteristicile prezentate. Dar, în acelaşi timp, toate aceste lucrări de artă, în condiţii meteo nefavorabile, care pot apărea în orice anotimp pe acest traseu, se pot transforma în pericole pentru toţi cei care doresc să tranziteze acest drum naţional. Avalanşe pe timpul iernii, căderi de stânci, pietre, viituri, alunecări de teren, în tot cursul anului şi în mod deosebit în perioadele cu ploaie, fenomenele de ceaţă şi polei, ploi torenţiale şi furtuni care apar instantaneu, care apar în special în timpul verii şi pot surprinde participanţii la trafic în
zonele cu viituri, căderi de stânci şi pietre, unde nu există posibilitatea de refugiu. Acestea sunt pericolele la care pot fi expuşi toţi cei care circulă pe DN 7C, indiferent de anotimp.

În consecinţă, acestea sunt premisele care conduc la decizia de închidere sau deschidere a traficului rutier de pe Transfăgărăşan. Conform Deciziei CNADNR, care este administratorul drumurilor, în perioada 01 noiembrie – 30 iunie, circulaţia rutieră pe DN 7 C este închisă. Perioada de închidere  poate fi decalată în funcţie de condiţiile meteo şi de starea părţii carosabile a drumului. Dechiderea circulaţiei se face numai după o revizie specială realizată de CNADNR.
Precizăm că, în anul 2015, în vederea menţinerii traficului deschis pe Transfăgărăşan pe toată perioada anului, a fost demarată procedura de licitaţie privind realizarea Studiului de fezabilitate pentru reabilitare/modernizare DN 7C. În luna decembrie 2015, această procedură a fost anulată deoarece au fost depuse numai oferte inacceptabile si/sau neconforme in conformitate cu H.G. nr. 925/2006.

În prezent se lucrează la elaborarea unei noi documentaţii pentru demarea procedurii de licitaţie privind realizarea Studiului de fezabilitate pentru DN 7C. În paralel, conducerea CNADNR a solicitat Comisiei, analizarea şi revizuirea Regulamentului de funcţionare al DN 7C, astfel încât perioada în care acest drum este deschis circulaţiei rutiere, să fie cât
mai mare, în condiţii de siguranţă şi confort.

CNADNR SA

Comments

comments