Schimbarea furnizorului de energie determina pentru client o serie de avantaje si dezavantaje, deopotriva. Pentru ca un client informat este un client fara griji, este importanta cunoasterea acestora. In contextul pietei deschise de energie electrica, toti clientii au dreptul de a alege prin optiune liber exprimata sa inceteze raportul contractual cu furnizorul actual si sa incheie contract de furnizare cu un alt furnizor.
 
Indiferent de domeniul de activitate, o schimbare de contract implica anumite riscuri specifice industriei respective. De aceea, odata cu o oferta competitiva cu pret avantajos sau servicii
suplimentare, clientul trebuie sa acorde atentie aspectelor care ii pot aduce o serie de dezavantaje, gradul de satisfactie si confort in relatia cu furnizorul fiind astfel diminuat:

– Furnizorii care nu dispun de personal suficient pentru gestionarea unui numar mare de clienti si implicit a solicitarilor acestora (care pot fi de natura diversa: cu privire la sold factura, intreruperi planificate sau accidentale, etc) pot crea nemultumiri in randul consumatorilor – pot aparea intarzieri in rezolvarea solicitarilor clientilor pe diverse teme si nu sunt dimensionati corespunzator pentru a raspunde cu promptitudine nevoilor acestora;

– Pentru furnizorii care nu sunt pregatiti sa gestioneze un numar mare de clienti, accesul la platformele informatice pentru confortul clientului poate fi ingreunat din cauza suprasolicitarii;

– Contractele de furnizare nu contin clauze detaliate si prin comparatie cu serviciul universal pentru care se utilizeaza contracte reglementate, clientii trebuie sa fie mai atenti pentru a-si proteja drepturile;

– In cazul schimbarii furnizorului de serviciu universal, termenul de scadenta a facturii de energie electrica se diminueaza;

Pentru client, cele mai importante avantaje de care poate beneficia se regasesc in oferta, respectiv in noul contract incheiat cu furnizorul ales:

– Pret mai mic;

– Conditii de plata ;

– Servicii noi;

– Acces la diverse intrumente de plata online;

– Acces la canale de tip „self care”, care eficientizeaza relatia intre client si furnizor. Prin intermediul acestora, se pot transmite sau pot fi vizualizate diverse informatii despre contract sau factura prin intermediul unui portal.

Este utila diferentierea corecta intre serviciul de furnizare si cel de distributie a energiei electrice. De asemenea, este important de precizat ca schimbarea furnizorului nu va afecta frecventa sau durata intreruperilor programate sau accidentale in alimentarea cu energie electrica. In ceea ce priveste accesul la reteaua electrica de distributie a energiei electrice, conform reglementarilor legale in vigoare, orice utilizator (atat consumatorul final, cat si furnizorul) are dreptul de a beneficia de acces nediscriminatoriu.

Reteaua de distributie a energiei electrice este declarata monopol natural, iar activitatea comerciala desfasurata este reglementata in proportie de 100%. Operatiunile comerciale se desfasoara conform unor norme legislative emise de catre Autortitatea Nationala de Reglementare in Domeniul Energiei sau in conformitate cu legile emise de Parlamentul, respectiv Guvernul Romaniei.
Reteaua de distributie, precum si echipamentele de masurare se afla in proprietatea operatorului de distributie. Chiar daca un client alege schimbarea furnizorului, acesta ramane in continuare in aria de acoperire a operatorului de distributie aferent, iar instalatia de distributie nu se modifica.

Desigur, pot exista cazuri in care clientii solicita servicii suplimentare in urma carora este necesara schimbarea grupurilor de masura sau chiar a solutiilor de alimentare, dar acestea sunt
independente de procesul de schimbare a furnizorului. Mai multe informatii despre procedura de schimbare a furnizorului de energie pot fi regasite pe www.anre.ro sau pe www.cez.ro

Departamentul Relatii Publice, Brand si Marketing
CEZ Romania

Comments

comments

DISTRIBUIȚI