Conform celei mai recente ediții a studiului ROADS, realizat de către IAB Romania si PwC Romania pentru al 8-lea an consecutiv, piața de publicitate online din România a avut in anul 2014 o valoare raportată de companiile participante de 112.824.515 lei, adică 25,4 mil. Euro la un curs mediu anual de 4,4446 lei/euro.

La nivel anual, s-a consemnat o creștere in termeni reali, de 7% faţă de anul precedent (luând in calcul doar companiile care au participat la studiu în toate cele 4 semestre din 2013 şi 2014).

“€・Cred că dacă la această creștere naturală de 7% în termeni reali mai adăugăm şi rezultatele unor viitoare eforturi de industrie, în următorii doi ani vom putea avea şi o creștere de două cifre. Pentru a ajunge acolo ne propunem sa avem o mai mare implicare in acest tip de activități din partea cât mai multor actori din aceasta piață”・ a declarat Ionuț Oprea, Președinte al Asociației IAB Romania

“€・Piața media din România, în general, și segmentul publicității online, în special, se confruntă în continuare cu diverse provocări. Potențial de creștere există, pentru că traversăm o perioadă de accelerare a creșterii economice, când jucătorii se luptă pentru câștigarea cotei de piață, însă este nevoie de inovație la nivelul publisherilor online pentru a reuși să monetizeze interesul crescut al advertiserilor.
De asemenea, există loc de îmbunătățire a modelului de afaceri al publisherilor online şi de optimizare a procesului de vânzare. S-a observat de asemenea faptul că în ultimii doi ani au început să câștige teren segmentele de mobile şi video advertising, odată cu dezvoltarea accelerată a Internetului mobil si a interconectării accentuate a dispozitivelor inteligente. Acestea sunt zone asupra cărora publisherii trebuie să se concentreze îndeosebi, pentru a crea conținut de calitate și a capitaliza oportunitățile de piață”・ a declarat Bogdan Belciu, Partener, Servicii de Consultanță pentru Management, PwC România. 

In ambele semestre din 2014, formatele publicitare de tip display au rămas cele mai populare segmente ale publicității online, acestea fiind urmate de content sponsorships.

Printre industriile care au condus topul investițiilor in publicitatea online in a doua jumătate a anului 2014, se numără: Telecomunicații, pentru al saselea an consecutiv lider pe piață, secondat de data aceasta de Drinks si Online retail. Retailul online ajunge astfel în premiera pe locul trei in topul consumului de publicitate online, depășind segmentul Auto care deținuse locul al treilea la nivel de volum in primul semestru al anului 2014.

2014 este al 8-lea an in care IAB Romania si PwC Romania realizează acest studiu, rapoartele pentru toată perioada 2007-2014 fiind disponibile tuturor membrilor asociației IAB Romania, precum şi celor care aleg sa devină membri ai asociației în perioada următoare. Raportul complet pentru cel de-al doilea semestru 2014 precum si pentru întregul an 2014 va fi disponibil in luna iunie 2015.

Despre ROADS

Studiul ROADS (Romanian Online Advertising Study) este studiul de referință pentru analiza vânzărilor industriei de publicitate online din România, analizând piața în funcție de trei criterii principale: formatele de publicitate folosite, categoriile de advertiseri care au utilizat publicitatea pe Internet și lunile din fiecare semestru si an pentru determinarea sezonalității. Încă din 2008, ROADS agregă direct vânzările nete, directe de publicitate online, ale companiilor participante (publisheri), oferind astfel cifre exacte despre volumul total al vânzărilor companiilor participante, in același timp asigurând confidențialitatea datelor oferite de fiecare dintre acestea.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI