
Primăria Piteşti are în derulare un proiect prin care vrea să reabiliteze peste 36 de hectare spaţiul oraşului după model occidental: parcări ecologice, ghene de gunoi îmbrăcate în flori, locuri de întâlnire şi spaţii verzi tematice. Totul va costa 22 de milioane de euro, din fonduri europene. „Ghenele de gunoi vor fi construite cu fundaţii de beton, cu canalizare şi apă curentă, pentru a putea fi întreţinute corespunzător, iar pe dinafară vor fi îmbrăcate în lemn şi jardiniere cu flori.
Vor fi construite şi câteva locuri de întâlnire, prevăzute cu bănci turnate din beton, cu mascare de lemn, şi iluminat ambiental şi nu vor lipsi, evident, locurile de joacă pentru copii, specifice pe vârste. Trotuarele vor fi pavate cu dale de beton, iar parcările pe care le vom construi, precum şi cele pe care le vom reabilita, vor fi realizate cu dale ecologice. Acestea au o formă de romb, goale în interior, în care se plantează apoi iarbă. Astfel, zonele de parcare vor fi suficient de dure şi rezistente ca să permită accesul maşinilor, dar vor avea şi o funcţiune de spaţiu verde, cu drenaj pe dedesubt. De aceea suprafaţa respectivă ne va ajuta să mărim, scriptic, suprafaţa intravilană a zonelor verzi, unde Piteştiul este deficitar. Şi spaţiile verzi vor fi reabilitate, urmând a fi reorganizate, în funcţie de vegetaţia deja existentă, în grădini tematice. E un proiect ambiţios, dovadă fiind şi valoarea lui, aproape de limita maximă, care este de 24 de milioane de euro. Dar, fiind unul care depinde de regulile europene, va mai dura ceva până ce vom termina formalităţile. Deocamdată, suntem în faza precontractuală. Important este să ajungem să luăm banii! În 2015, sigur va fi gata!”, ne-a declarat Adrian Oprescu, consilier la Biroul de Integrare Europeană al Primăriei Piteşti, responsabilul acestui proiect. Străzile în jurul cărora se va interveni sunt Vasile Pârvan (prin faţa şcolii 17 din Războieni până la sensul giratoriu de la ieşirea spre Albota), Exerciţiu (trecând prin faţa Kaufland, până la Piaţa Traian), Smeurei şi Maternităţii (până la Centrul de Diagnostic) şi apoi I.C. Brătianu şi Calea Bucureşti – până la Podul Viilor, iar reabilitările vor cuprinde circa 80 de metri, de o parte şi de alta a străzii, inclusiv spaţiul din spatele primului rând de blocuri. Proiectul a fost realizat de un consorţiu de proiectanţi care include Universitatea Tehnică din Cluj şi însumează câţiva metri cubi de planuri şi memorii tehnice.