1100, 1300 sau chiar 1310! Vechile modele de Dacia produse de uzina de la Colibaşi în primii săi ani de funcţionare îndeplinesc deja criteriile pentru a fi declarate maşini de epocă. Anul trecut, potrivit Retromobil Club România, 75 de automobile istorice au primit atestatul de vehicul istoric, proprietarii renunţând la banii pe care i-ar fi primit pentru casarea maşinii şi investind alţi bani pentru restaurarea acestora. Odată cu autoturismele, ei au salvat şi o parte din istoria auto românească. Cele mai multe Dacii intrate în club, 55 la număr, sunt modelul 1300, urmate de Dacia 1100 cu 15 exemplare, Dacia 1310 cu patru şi o Dacia 2000. Una dintre maşinile care au primit anul trecut recunoaşterea ca vehicul istoric este o Dacia 1100 din 1968, an în care primele maşini româneşti au ieşit pe porţile Uzinei de Automobile. De asemenea, a mai fost atestată şi o Dacia 1300 din 1969, primul an în care acest model a fost produs în ţara noastră, în doar 293 de exemplare. Atestarea ca vehicul istoric presupune ca automobilul să fie în stare bună şi fără modificări, cu excepţia consumabilelor. Este de aşteptat ca anul acesta, numărul să crească cu mult mai mult după ce, în luna octombrie a anului trecut, legislaţia în domeniu a fost modificată, în conformitate cu recomandările Parlamentului European, aceste schimbări fiind în favoarea maşinilor româneşti. Schimbarea constă în modificarea definiţiei termenului „vehicul istoric”, astfel că acum pot fi atestate maşinile mai vechi de 30 de ani care nu se află în producţie, chiar dacă nu au trecut 30 de ani de la sistarea fabricării lor, aşa cum prevedea anterior legea. România devine astfel primul stat care preia nouă definiţie a vehiculelor istorice. Surprinzător însă, argeşenii nu s-au înghesuit anul trecut să îşi declare vehiculele, deşi ar fi cei mai îndreptăţiţi, mulţi dintre ei lucrând efectiv la construcţia lor. Campioane la atestări sunt însă Bucureştiul, Prahova, Satu Mare, Mureş, Suceava şi Braşov.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI