PROBLEME PE PATRU ROŢI De la începutul anului, Poliţia Locală a reuşit să micşoreze cu aproape o treime numărul maşinilor abandonate în parcările blocurilor din Piteşti. De mai mulţi ani, autorităţile locale se confruntă cu problema delicată a maşinilor abandonate în parcările blocurilor din Piteşti, parcări unde, şi aşa, locurile sunt insuficiente şi unde şoferii ajung adesea să se certe.

Practic, la ora actuală nu este cartier din Piteşti unde să nu te împiedici de o rablă pe butuci sau pe roţi…dezumflate. Stă acolo, nemişcată cu lunile sau chiar cu anii, spre exasperarea vecinilor, care se ceartă pe un loc de parcare. Procedura de ridicare a acestor maşini e atât de complicată, încât anul trecut doar în 6 cazuri din 121 autorităţile au putut elibera spaţiile pe care  rablele le ocupau de luni sau chiar ani. Alţi 40 de proprietari au binevoit să şi le ia din parcările blocurilor după ce au primit somaţii de la Primărie să elibereze spaţiile respective. De la începutul acestui an, problema a trecut în competenţa Poliţiei Locale Piteşti. Şi, după cum ne-a precizat purtătorul de cuvânt Bogdan Aristănţoiu, alţi 31 de proprietari şi-au luat maşinile abandonate din parcări, după ce au fost atenţionaţi şi somaţi să facă acest lucru. Asta a dus la o reducere cu aproape o treime a numărului maşinilor abandonate. Mai rămân însă cel puţin 50 de maşini abandonate care deocamdată stau… pe loc şi blochează nejustificat zeci de locuri de parcare, câteva astfel de maşini fiind chiar aproape de sediul… Poliţiei Locale. După cum spune Bogdan Aristănţoiu, în perioada următoare echipajele de la Poliţia Locală vor face noi verificări în parcările din cartierele Piteştiului şi, în caz că proprietarii maşinilor abandonate nu răspund la adresele şi somaţiile primite, aceştia vor fi amendaţi.
Conform prevederilor Legii nr. 421/2002, un vehicul este considerat abandonat când starea tehnică a acestuia este improprie circulaţiei pe drumurile publice, este nemişcat de cel puţin un an şi rezultă intenţia proprietarului de a renunţa la el. Procedura este, în orice caz, una cât se poate de birocratică. Mai întâi se face depistarea  rablelor. Urmează  identificarea proprietarilor vehiculelor luate în evidenţă. Se încheie apoi un proces – verbal de constatare a stării tehnice a vehiculului, după care se emite o somaţie către proprietar pentru ridicarea în 5 zile a maşinii de pe domeniul public. După cele 5 zile se întocmeşte o dispoziţie de declarare a vehiculului ca bun abandonat, însă este nevoie şi de martori, pentru a demonstra că vehiculul  n-a mai fost mişcat  de un an. Misiune…aproape imposibilă, pentru că, la rândul său, şi proprietarul poate demonstra că, măcar la 11 luni, tot a făcut o deplasare.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI