Gata cu nebunia de la Podul Viilor din Piteşti! Vinerea trecută, cu un an mai devreme decât era termenul din contract, a fost redeschis definitiv circulaţiei podul de peste Râul Argeş. Lucrările realizate vreme de mai multe luni au vizat reabilitarea totală a acestuia, ţinând cont că acesta era vechi de 100 de ani şi reprezenta un adevărat pericol pentru toţi şoferii ce erau nevoiţi să îl folosească zilnic.

După ce întreaga vară au suportat înjurăturile şoferilor nervoşi că sunt blocaţi în trafic şi aşteaptă prea mult la intrarea în Piteşti, atât autorităţile locale, cât şi constructorul, firma „Star Trading Impex”, condusă de omul de afaceri Bobi Marinescu, au acum mulţumirea de a fi realizat o lucrare de bună calitate, de care era absolută nevoie, pentru siguranţa participanţilor la trafic. Pentru autorităţile locale mulţumirea este cu atât mai mare cu cât costurile, unele destul de mari, au fost acoperite din fonduri europene nerambursabile şi doar în foarte mică măsură – din bugetul local. În total, lucrarea a costat 12,6 milioane RON, din care 7,2 milioane au venit de la UE şi 1,5 milioane au fost asiguraţi de Guvernul României, iar Primăria Piteşti a fost nevoită să plătească doar diferenţa, cea mai mare parte reprezentând TVA-ul.   

Ambele poduri au fost distruse de război

De ce trebuia neapărat reparat podul? „Dacă aţi fi văzut cum erau pe dedesubt, nu aţi fi avut curajul să treceţi pe ele nici cu piciorul, darămite cu maşina!”, spun cei care au lucrat la el. Deşi pentru şoferi a fost o vară de chin, mai ales că se lucrează şi la podul de peste Râul Doamnei, reabilitarea construcţiei a presupus un efort destul de mare şi foarte multe proceduri tehnice, fiecare cu timpul său de realizare.
Niciunul dintre cele două poduri nu mai prezenta nici măcar o minimă siguranţă. Ambele poduri au peste un secol vechime sau se apropie! Cel peste Râul Doamnei a fost construit din beton armat, după planurile inginerului piteştean Dimitrie G. Dima şi a fost dat în folosinţă în 1912. A avut de suferit în Primul Război Mondial, după care a fost nevoie deja de o primă refacere. După trei ani, în 1915, a fost construit şi cel de-al doilea, cel peste Argeş, tot după planurile şi sub atenta supraveghere a inginerului Dima. Şi acesta a fost ridicat tot din beton armat, o noutate a momentului în materie de construcţii, şi, de asemenea, a trebuit refăcut după război. De atunci a mai suferit o singură reabilitare, când a fost dublat, astfel că acum există, de fapt, două poduri separate, unite doar aparent, cărora li s-au adăugat trotuarele pietonale. Lucrările de reabilitare ar fi trebuit să dureze până în 2014, însă  constructorii au grăbit ritmul la maximum. „Chiar dacă toată lumea ne-a înjurat că nu ne grăbim ritmul lucrărilor, aş vrea să ştiţi că, de fapt, am lucrat la turaţie maximă, dovadă că am terminat cu un an mai devreme. Nu puteam însă să nu respectăm anumite proceduri, iar aici aş dori să punctez un singur lucru, destul de simplu de înţeles: după ce torni fundaţia la o casă, trebuie să aştepţi un număr de zile ca să te apuci din nou de treabă. Aşa a fost şi la pod. Nu puteam să lucrăm peste nişte piloni abia turnaţi sau să punem asfalt până nu am rezolvat în totalitate cu calea de rulare şi alte detalii tehnice”, a declarat managerul „Star Trading Impex”, Bobi Marinescu.
Începutul a fost făcut toamna trecută, când s-a lucrat pe dedesubt. Au fost îndepărtate toate ţevile şi conductele care, de-a lungul timpului, au fost agăţate de pod şi au fost injectate fisurile apărute în structura de rezistenţă, iar toţi pilonii de susţinere au fost consolidaţi şi ei, prin îndepărtarea umpluturilor şi a tencuielilor adăugate succesiv în timp, până la structura de rezistenţă originală a podului. La suprafaţă a fost curăţat absolut tot, până la structura de bază, au fost reabilitate trotuarele şi parapeţii de protecţie, la fel şi spaţiul verde şi zonele prin care trec tot felul de cabluri şi conducte.
„Sunt mulţumit de cum s-au derulat lucrările, cât şi de calitatea lor şi vreau să le mulţumesc piteştenilor şi tuturor argeşenilor care au avut de suferit de pe urma refacerii podului. Aş dori, însă, ca toţi să înţeleagă că am făcut o lucrare de viitor, am terminat-o cu un an mai devreme şi asta este tot ce contează”, a declarat primarul Piteştiului, Tudor Pendiuc.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI