Ultimii doi ani, graţie fondurilor europene şi preocupării majore a municipalităţii, Piteştiul a început să îşi schimbe substanţial înfăţişarea.

După proiectul de reabilitare urbană, aflat în plină desfăşurare, joia trecută, Primăria Piteşti, prin societatea de transport public local, Publitrans, a semnat un acord de împrumut pentru un credit ce va fi folosit pentru a înlocui toate autobuzele oraşului cu unele de ultimă generaţie, de nivel european, ce vor circula pe străzi cel târziu de la 1 iulie 2015. Evenimentul a avut loc la Universitatea „Constantin Brâncoveanu”, iar documentul a fost semnat de primarul Tudor Pendiuc, de directorul general al societăţii de transport, Manuel Rotaru, şi de Jean Patrick Marquet, directorul Direcţiei de Infrastructură Municipală a Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare.

„Aceste autobuze vor asigura un transport de calitate, civilizat, confortabil, dar şi rentabil!”

„Acesta este unul dintre momentele extrem de importante ale acestui an şi unul dintre cele mai importante momente din existenţa societăţii Publitrans. Contractul are o valoare de aproape 11 milioane de euro. Din această finanţare, Publitrans va achiziţiona 70 de autobuze ultramoderne. Mulţumesc conducerii societăţii Publitrans, care a parcurs un drum lung, anevoios, dar cu rezultate foarte bune. În acelaşi timp, mulţumesc Băncii Europene de Reconstrucţie şi Dezvoltare, reprezentată de către directorul Direcţiei de Infrastructură Municipală. Domnul Patrick a venit pentru semnarea contractului şi ne-a sprijinit printr-o asistenţă pentru contractare. Le garantăm cetăţenilor municipiului Piteşti că aceste autobuze vor asigura atât un transport de calitate, civilizat, confortabil, dar şi rentabil. Rentabilitatea va consta în frecvenţa bună a autobuzelor şi în costurile nu foarte ridicate în ceea ce priveşte întreţinerea lor. Sperăm ca autobuzele să vină exact aşa cum sunt ele în caietele de sarcini”, a declarat Tudor Pendiuc, primarul oraşului Piteşti.

„Vreau să felicit Publitrans şi municipalitatea pentru că au fost foarte eficienţi în pregătirea acestui proiect de finanţare”

„Suntem foarte încântaţi să fim astăzi aici, pentru a sprijini acest parteneriat pentru transportul urban din Piteşti. Este al doilea parteneriat cu municipiul Piteşti. Primul a fost pentru semnarea unui acord de împrumut pentru cofinanţarea proiectului de apă. Vreau să felicit Publitrans şi municipalitatea pentru că au fost foarte eficienţi în pregătirea acestui proiect de finanţare. Datorită acestei cooperări foarte bune, pregătirea licitaţiei şi a documentelor de finanţare au fost realizate într-un timp record, după standardele băncii”, a declarat directorul Direcţiei de Infrastructură Municipală din cadrul Băncii Europene de Reconstrucţii şi Dezvoltare, Jean Patrick Marquet.
Contractul de împrumut vine şi cu un „cadou” din partea BERD, un grant, adică o sumă nerambursabilă, de 1,8 milioane de lei, ce va fi folosită pentru realizarea a două proiecte. Potrivit declaraţiilor directorului Publitrans, Manuel Rotaru, primul dintre ele va fi un schimb de experienţă în ce priveşte managementul transportului public local cu un oraş din Uniunea Europeană, ce va fi ales de BERD, iar cel de al doilea – realizarea unui studiu privind implementarea unui sistem de e-tiketing, adică taxare electronică. Aceasta este o condiţie pusă de BERD în caietul de sarcini al împrumutului, şi care va trebui respectată, atât pentru a ne onora promisiunile cât şi pentru faptul că Piteştiul trebuie să se conecteze pe de a-ntregul la civilizaţia europeană în materie de transport public urban.

Karsan Automotive – Turcia sau Solaris – Polonia

Datorită faptului că negocierile pentru credit au mers aproape în paralel cu licitaţia pentru selectarea firmei ce va furniza autobuzele, şi aceasta se află în fază aproape finală, de desemnare a câştigătorului. Deşi iniţial 11 producători au cumpărat caietul de sarcini, din cauza condiţiilor foarte drastice pe care vehiculele şi firma trebuie să le îndeplinească, doar două au şi depus oferte. Este vorba despre Solaris din Polonia şi Karsan Automotive din Turcia. Ambele prezintă garanţii foarte bune în ce priveşte calitatea produselor, deci oricare va fi rezultatul final, anul viitor vom circula în autobuze de nivel european.
Cumpărarea de noi autobuze era obligatorie în condiţiile în care asocierea dintre Publitrans şi firmele private Girexim şi CNCD nu va mai exista, ea funcţionând în prezent doar pe o prelungire de contract, iar soluţia împrumutului era singura posibilă.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI