Peste 300 de lei este bugetul orăşenilor pentru cadourile de Moş Nicolae

1,216 views

Conform celui mai recent studiu de piață realizat de MEDNET Marketing Research Center, anul acesta Moș Nicolae și-a anunțat prezența în aproape 90% dintre casele românilor din mediul urban.

Intenția de a-i „răsfăța” pe cei dragi cu cadouri, chiar dacă sunt de valoare mai mică, este mai ridicată în orașele mici (93,2%), comparativ cu orașele mari (peste 100.000 locuitori) unde numai 87,7% dintre aceștia vor „îmbrăca” haina moșului Nicolae.

Cu toate acestea, chiar și în cazul orașelor mari, care au peste 100.000 locuitori, se înregistrează o evoluție pozitivă, comparativ cu anul trecut, a numărului celor care oferă cadouri.

În acest context, dacă în 2014 mai puțin de 80% dintre locuitorii orașelor mari își exprimau intenția de a cumpăra cadouri de Moș Nicolae, în 2015 febra cumpărăturilor a atins mult mai mulți, numărul acestora crescând cu aproape 10 procente.

În ceea ce privește cadourile oferite de Moș Nicolae, acestea vor fi multe și diversificate, însă vedete vor fi dulciurile, peste 70% dintre orășeni declarând că intenționează să le cumpere pentru a le oferi celor dragi. În topul preferințelor de cumpărături rămân jucăriile, dar și articolele de îmbrăcăminte/încălțăminte, cosmeticele/parfumurile și fructele.

Cu toate acestea, pentru că românul dorește tot timpul să fie în pas cu tehnologia, peste 12% dintre orășeni intenționează să ofere cadou de Moș Nicolae un smartphone sau o tabletă. De asemenea, pe lângă alte cadouri, cei mai puțin inspirați sau mai ocupați vor oferi și bani.

Și pentru că totul se rezumă la cât ”’ne ține buzunarul” de Moș Nicolae orășenii vor aloca un buget mediu de 306 lei pentru cadouri. Mai mult de atât, în orașele mari cu peste 100.000 de locuitori suma medie alocată pentru cumpărăturile de Moș Nicolae își continuă trendul ascendent și ajunge la 310 lei, în ușoară creștere comparativ cu cea din anul 2014 (294 lei).

***

Studiul a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel național urban (orașe mici –・sub 30.000 locuitori, orașe mijlocii – 30.000-100.000 locuitori, orașe mari – peste 100.000 locuitori) în perioada 26 noiembrie – 2 decembrie 2015.
Au fost intervievate prin metoda CAWI (Computer Assisted Web Interviewing) 800 de persoane cu vârsta cuprinsă în intervalul 18 – 65 ani. Marja de eroare a studiului este de ±3,46%.

***

MEDNET Marketing Research Center activează în domeniul cercetării de piaţă din anul 2000 şi reuneşte unii dintre cei mai buni specialişti în domeniile cercetării de piaţă si statisticii. Beneficiind de bogata experienţă individuală a membrilor săi (peste 20 ani experienţă în domeniu), MEDNET Marketing Research Center îşi propune în primul rând să ofere servicii de o calitate ireproşabilă clienţilor săi şi să adapteze continuu instrumentele specifice cercetării de piaţă la cerinţele actuale ale economiei româneşti.  MEDNET Marketing Research Center este membru al ESOMAR (The World Association for Research Professionals) şi SORMA (Societatea Română de Marketing şi Cercetarea Opiniei Publice).

Comments

comments

DISTRIBUIȚI