Pe parcursul primei luni a acestui an, pompierii argeșeni au gestionat peste 1.300 situații de urgență! „Printre principalele misiuni ale salvatorilor argeșeni se numără asigurarea climatului de securitate pentru cetățeni și furnizarea serviciilor de calitate la solicitările de sprijin primite din partea celor aflați în dificultate, aceste obiective rămânând prioritare pentru inspectoratul nostru și în perioada următoare.
O atenție deosebită a fost acordată intervențiilor pentru stingerea incendiilor, colegii noștri acționând prompt pentru localizarea și lichidarea acestora, dar și pentru limitarea, pe cât posibil, a pagubelor materiale. Intervențiile rapide ale pompierilor au prevenit tragedii și au salvat vieți” transmite ISU Argeș.
Ca o retrospectivă a activității operative a lunii ianuarie, Inspectoratul pentru Situații de Urgență Argeș a intervenit în 93 de incendii, dintre care 66 sunt reprezentate de arderile necontrolate. Totodată, din numărul total, 44 de incendii au izbucnit în gospodăriile cetățenilor, afectând locuințele acestora.
Analiza asupra misiunilor de acest fel a arătat că ponderea cauzelor probabile de izbucnire a incendiilor a fost următoarea: instalaţii electrice defecte (nouă situații), echipamente electrice improvizate (o situație), aparate electrice sub tensiune nesupravegheate (două situații), sisteme de încălzire defecte (trei situații), coș, burlan de fum defect sau necurățat (22 de situații), cenușă, jar și scântei de la sistemul de încălzire (trei situații), alte împrejurări (patru situații).
Dat fiind faptul că cele mai multe incendii au ca și cauză probabilă de izbucnire coș, burlan de fum defect sau necurățat, pentru prevenirea evenimentelor care vă pot pune viața în pericol, țineți cont de recomandările noastre:
– verificarea, repararea, izolarea termică şi curăţarea periodică a coşurilor de evacuare a fumului sunt obligatorii;
– coşurile de fum trebuie curăţate periodic pentru eliminarea depunerilor de funingine care se pot aprinde sau pot obtura canalele de evacuare;
– coşurile de fum trebuie izolate termic faţă de elementele combustibile ale planşeului sau acoperişului (grinzi, astereală de lemn şi altele asemenea).
În paralel cu misiunile derulate în plan operativ, o atenție deosebită a fost acordată prevenirii evenimentelor care puteau fi generate de nerespectarea măsurilor de apărare împotriva izbucnirii incendiilor. Astfel, pentru a spori siguranța cetățenilor, în luna ianuarie, inspectorii de prevenire au derulat 78 de controale la nivelul județului Argeș, în urma cărora au fost constatate 148 de deficiențe.
În urma verificărilor, s-au constatat următoarele nereguli: funcționarea fără autorizație, neverificarea mijloacelor tehnice de intervenție, neîntreținerea instalațiilor electrice, neasigurarea condițiilor de evacuare a persoanelor, neasigurarea elementelor de limitare și propagare a incendiilor. Pentru aceste deficiențe, s-au aplicat 143 de sancțiuni, în valoare totală de peste 321.000 lei.
Având în vedere faptul că siguranța cetățenilor este una dintre prioritățile noastre, aceste controale vor continua și în perioada următoare. Scopul principal nu este reprezentat de sancționarea neregulilor, ci de verificare a modului în care sunt respectate măsurile de prevenire pentru crearea unui mediu mai sigur pentru toată lumea.
Totodată, pentru a crește gradul de informare al populației, colegii noștri au efectuat și activități de informare preventivă, distribuind peste 5.000 de materiale în acest sens. Mai mult decât atât, în luna ianuarie s-au efectuat peste 100 de activități de acordare a asistenței tehnice de specialitate.
În plan operațional, pompierii argeșeni vor monitoriza permanent evoluția dinamicii din teren, iar la nevoie, vor fi dispuse măsurile imediate pentru optimizarea acțiunilor de răspuns în sprijinul cetățenilor. Aceștia vor fi zilnic la datorie și vor asigura intervenția imediată pentru stingerea incendiilor, acordarea asistenței medicale și salvarea persoanelor din medii ostile vieții.
În continuare, inspectoratul nostru rămâne implicat și orientat spre obiectivul de a contribui la construirea unei comunități mai reziliente și mai pregătite să facă față dezastrelor, prin toate mijloacele pe care le avem la dispoziție.
În consecință, informarea din timp este foarte importantă și poate face diferența dintre viață și moarte. Este imperios necesar să cunoaștem modul de comportare eficient și rapid în cazul producerii unei situații de urgență, putând astfel să reducem semnificativ pierderea de vieți omenești și limita pagubele materiale.
„Pentru mai multe detalii, referitoare la modul de comportare înainte, pe timpul dar și după producerea unei situații de urgență, accesați sursele oficiale de informare și parcurgeți măsurile și modul de comportare specifice tipurilor de risc. În acest sens, puteți descărca gratuit din AppStore și Google Play, aplicația pentru mobil DSU, iar pe platforma națională de informare pentru situații de urgență fiipregatit.ro, se pot regăsi ghiduri și campanii informativ-educative.
Le mulțumim tuturor celor care au înțeles să respecte recomandările noastre. Noi rămânem la datorie și suntem pregătiți să oferim sprijin ori de câte ori este nevoie” mai transmite ISU Argeș, prin COMPARTIMENTUL INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE