Angajații din instituțiile publice care lucrează la serviciul achiziții ar trebui să se schimbe odată la trei ani, pe modelul din multinaționale. Acest lucru îl doreşte vicepremierul Costin Borc, pentru ca angajaţii să nu dezvolte relații personale cu furnizorii cu care lucrează.

“Să nu ne ferim să luăm modele de procese sau de lucruri care merg bine, fie că sunt ale altor țări, fie ale mediului privat. Eu nu am văzut astăzi un angajat al unui serviciu de achiziții publice din cadrul unei primării sau instituții publice care să schimbe slujba la fiecare trei ani. Întrebați, vă rog, în multinaționale, în orice societăți mari care au niște reguli foarte clare de business și o să vedeți că la serviciul de achiziții este obligație a oricărui audit ca cei din achiziții să se schimbe maximum o dată la trei ani sau, dacă nu ies din serviciul achiziții, măcar schimbă familia de produse cu care au legătură. De ce? Pentru că se creează inerent niște relații personale între achizitor și vânzător. Implicit, vrem sau nu vrem, ele există și trebuie rupte”, a declarat vicepremierul Costin Borc.

Pe de altă parte, vicepremierul susține că administrația publică trebuie lăsată să își ia propriile decizii de business, iar o astfel de decizie trebuie analizată cu multă grijă, pentru că nu orice decizie proastă de business este neapărat și ilegală.

Comments

comments