POLITICA PE 4 ROŢI Politicienii argeşeni, în mod special parlamentarii, au gusturi diversificate atunci când vine vorba de automobile. De la maşini fără valoare materială prea mare, dar, probabil cu mare valoare sentimentală, la noutăţi de ultimă oră, cu preţuri de măsură! În prima categorie  îl regăsim pe senatorul Iani Popa, care deţine, potrivit declaraţiei de avere, un … ARO M461. Automobilul este unul de colecţie, ajuns la venerabila vârstă de 39 de ani, fiind fabricat în 1974! Tot la capitolul maşini de epocă se încadrează şi deputatul Gheorghe Marin, mândrul posesor al unui… Trabant 601 din 1980. Şi fostul senator de Câmpulung, actorul Mircea Diaconu este fan ARO, fiind foarte încântat de vechiul său model ARO 10, care mai este şi decapotabil, pe deasupra. Nu chiar la fel de veche – dar foarte aproape – este şi o altă maşină „retro”: Dacia Nova din 2000 a proaspătului deputat de Mioveni, Mihai Deaconu.
Printre politicienii fani ai maşinilor de mare putere se numără deputaţii Mircea Drăghici şi Theo Nicolescu. Primul are un Audi, producţie 2012, în timp ce colegul său de Cameră se afişează într-un Jaguar fabricat în 2009 şi pe care l-a cumpărat la mâna a doua, în 2010. Dincolo de frumuseţe, Jaguarul lui Theo Nicolescu are însă şi un inconvenient: nu e foarte „descurcăreţ” pe timp de iarnă, din cauza tracţiunii, aşa că deputatul îşi poate scoate bolidul la plimbare mai mult vara. Tot un automobil de lux, Nisan Xtrail, 2009, maşină puternică, rezistentă şi… scumpă conduce şi deputata Simona Bucura.
O figură aparte face senatorul Constantin Tămagă. Fidel meseriei  de inginer agronom până la capăt, în domeniul auto domnia – sa se poate lăuda cu mai multe… utilaje agricole: două tractoare, o combină, plus 10 utilaje diverse. Toate pe persoană fizică, dat fiind că şi le-a trecut în declaraţia de avere, depusă la Parlament. Cum nu poate circula în curtea Parlamentului sau prin Bucureşti cu semănătoarea, Tămagă şi-a luat o maşină fără prea mari fiţe, un Renault Megane din 2000.
Tot maşini modeste, fără mari fiţe şi nu prea scumpe, au şi restul colegilor de Parlament: Radu Vasilică şofează un Peugeot, Şerban Valeca – un Volskwagen din 2008, Jenica Dumitru are un Cielo din 2006 şi un Audi din 2004, Bogdan Niculescu – Duvăz – două VW, din 2004 şi 2006, senatorul Iulian Cristache, deşi e om de afaceri, are doar două Renault-uri, un Laguna şi un Megane, iar Gheorghe Marin, când nu se „dă” cu Trabantul, foloseşte un VW Bora din 2004.
Dar… avem şi parlamentari… pietoni! Asta, doar în acte, pentru că, în realitate, cu toţii coboară din maşini destul de scumpe, înregistrate însă pe firmele la care sunt acţionari ori pe numele neamurilor suficient de îndepărtate ca să nu fie trecute în declaraţiile de avere.
Iar ca o curiozitate, deşi toţi parlamentarii noştri se declară patrioţi şi ţin cu sufletul la Argeş, niciunul nu are, cu excepţia maşinilor vechi, vreun model românesc fabricat după 1989. Asta, deşi noile produse Dacia nu sunt cu nimic mai prejos în ceea ce priveşte „style”-ul în domeniul auto.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI