Sindromul oboselii cronice este o afecţiune complexă şi nu se ameliorează doar dacă ne odihnim. În plus, el se accentuează dacă faceţi mişcare sau efort intelectual. Vestea bună este că oboseala cronică poate fi învinsă. Semnele bolii: oboseală de peste şase luni, memorie afectată, dureri în gât, ganglioni limfatici dureroşi, dureri musculare, migrene, insomnie, intestin iritabil, transpiraţii nocturne, tulburări vizuale, ameţeli.

Boala de patru ori mai frecventă la femei decât la bărbaţi

Dacă vă simţiţi permanent fără vlagă, aveţi dureri musculare, insomnie şi nu vă puteţi concentra, suferiţi de sindromul oboselii cronice. Conform medicilor, cauza acestei boli nu este bine cunoscută, astfel încât afecţiunea este dificil de diagnosticat. În principiu, imunitatea scăzută stă la baza declanşării ei, dar şi factorii genetici au un rol important.
Oboseala cronică poate apărea la orice vârstă, însă statisticile au dovedit că persoanele de 40-50 de ani sunt mai predispuse, iar boala este de patru ori mai frecventă la femei decât la bărbaţi. Din păcate, nu există analize de laborator sau teste specifice care să poată diagnostica această afecţiune. În principiu se merge pe excluderea altor boli.

Schimbarea stilului de viaţă, o cale sigură de ameliorare a sindromului

O cale sigură pentru a ameliora sindromul oboselii cronice este schimbarea stilului de viaţă, ceea ce presupune inclusiv modificarea dietei, a programului de odihnă şi diminuarea stresului. De asemenea, puteţi recurge la tehnici de relaxare prin masaj sau yoga şi la tratament medicamentos pentru tratarea insomniei şi a problemelor de memorie. Şi, nu în ultimul rând, luaţi suplimente nutritive menite să sporească imunitatea organismului.
Pentru a scăpa cât mai repede de această problemă şi a vă reveni tonusul, este ideal să faceţi puţin sport. Însă cu măsură, fără să vă extenuaţi, pentru a nu obţine efectul contrar celui dorit, accentuând, astfel, starea de oboseală.

Ce alimente ne sunt de folos

Iaurtul nu trebuie să vă lipsească din meniu pentru că oferă organismului energie şi proteine. De asemenea, spanacul este de ajutor întrucât are un conţinut bogat în fier, magneziu, potasiu şi vitaminele B. Nucile, alunele şi seminţele sunt şi ele recomandate deoarece conţin multe proteine, acizi graşi omega 3, mangan, magneziu, fosfor, fier, cupru, riboflavin, vitaminele B1, B2, B5, B6 şi triptofan.
Oboseala poate fi generată de lipsa fierului din organism şi poate cauza anemie. Prin urmare, poate fi învinsă cu suplimente nutritive cu aport de fier.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI