Aglomeraţia de maşini cu care străzile argeşene se confruntă în ultima vreme este deja de notorietate, la fel şi faptul că regulile de circulaţie sunt, pentru unii, opţionale, iar locurile de parcare sunt insuficiente. Una dintre explicaţii este că, deşi promovabilitatea la examenul de permis se menţine una destul de scăzută, în jurul procentului de 50-51% dintre cei ce ajung să dea examenul teoretic, numărul şoferilor se măreşte, totuşi, constant, de la an la an. Astfel, potrivit datelor de la Serviciul Înmatriculări şi Permise Argeş, în numai 2 ani şi jumătate avem cu 12.151 de şoferi mai mult!
În prezent, numărul total al şoferilor argeşeni este de 233.267 de persoane. Dintre aceştia, o treime sunt, de fapt… şoferiţe. Astfel, doamnele încep să recupereze din decalajul faţă de colegii de trafic. În ciuda ideilor preconcepute că ar fi şoferi mai slabi decât bărbaţii, doamnele argeşene demonstrează că nu au frică de nimic şi, la o adică, se descurcă în orice situaţie. Ca dovadă, dintre cele 68.396 de şoferiţe înregistrate în judeţ, 9.277 au permis şi pentru mopede, iar 426 pentru motociclete, 75 au câştigat dreptul de a conduce autovehicule de transport persoane mai mari de 8 locuri, adică autocare, 652 pot conduce camioane, 14 chiar şi tiruri de mare tonaj, iar 49 dintre ele pot manevra oricând tractoare, maşini şi autoutilaje agricole forestiere sau pentru lucrări de construcţie!

Avem 28 de şoferi minori şi aproape 12.000 trecuţi de 71 de ani!

Statisticile celor de la Permise Argeş relevă şi un alt fapt destul de îngrijorător, din perspectiva numărului record de accidente rutiere din România: a crescut simţitor atât numărul tinerilor ce au obţinut permis de conducere pe drumurile publice înainte de 18 ani, cât şi al şoferilor de vârsta a treia, mai precis trecuţi de 71 de ani. În cazul primilor, avem acum pe drumurile din judeţ 28 de copii între 16 şi 18 ani ce au primit permis şi, evident, odată cu el, şi un automobil de la părinţi! Automobil cu care ies în trafic, la fel ca orice alt şofer.
„A devenit un fel de „trebuie” ca, la împlinirea a 18 ani, indiferent dacă au sau nu maşină, loc de muncă, alte chestii vitale asigurate, să vină să îşi ia permis! Indiferent că nu au venituri prea mari sau chiar deloc, vedem nenumăraţi candidaţi ce au sacrificat 1.500 de lei ca să facă şcoala de şoferi. Marea problemă este că, în plus, vin la examen nepregătiţi. Promovabilitatea de nici 51% este dovada. Nu vă spun câţi au ieşit din examen cu 0 puncte. Nu reuşesc să treacă nici măcar primele 5 întrebări şi sistemul îi scoate automat, dat fiind că, oricum, sub 21 de puncte din 26 sunt declaraţi picaţi! Dar unii perseverează. Am avut cazuri şi cu câte 3 dosare refăcute şi tot insistau la examen. Noi ca noi, funcţionarii publici, oricum suntem la program şi stăm la muncă atât cât e necesar, dar e lipsă de respect pentru ceilalţi participanţi la concurs, care poate sunt pregătiţi, dar trebuie să stea la coadă la uşă pentru ca cei de acest gen să vină şi să ocupe timp doar aşa, de distracţie, să vadă cum este examenul!”, spune Marian Ivan, adjunct la SPCRPIV Argeş.
În ce priveşte persoanele vârstnice cu acte în regulă ce pot ieşi în trafic în ciuda vârstei, a reflexelor diminuate sau a multiplelor afecţiuni care pot provoca, în orice moment, diverse tragedii, de la infarct sau accident cerebral la volan, au ajuns acum la 11.739, în timp ce acum doi ani erau doar 8.704!

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI