Noutăţile anului universitar 2014 – 2015 la Universitatea Constantin Brâncoveanu

0
321

ovidiu.puiuColegiu universitar, programe de studii noi, oportunităţi extinse de studii şi practică în străinătate

Domnule Rector, care sunt noutăţile pe care le pregătiţi pentru începutul anului universitar?
În cultura organizaţională a UCB, ideea de aliniere permanentă la realităţile economice şi sociale este adânc înrădăcinată şi, din acest motiv, căutăm să venim de fiecare dată la început de an – şi nu numai – cu elemente de noutate, fie că este vorba de programe de studii noi sau de facilităţi şi oportunităţi extinse pentru studenţi, comunitatea academică şi mediul de afaceri. De această dată, înfiinţarea unei structuri noi – Colegiul Universităţii „Constantin Brâncoveanu” – este un punct de interes maxim pe agenda noastră, dar nu singurul, pentru că începem anul universitar cu o ofertă educaţională lărgită la programele de masterat şi cu salturi cantitative şi calitative semnificative în planul managementului calităţii, al cercetării şi relaţiilor internaţionale.

Spuneţi-ne mai multe despre Colegiul Universităţii „Constantin Brâncoveanu”: cui se adresează, ce profil are, ce finalitate…
Aşa cum ştiţi deja, cred eu, începând cu anul 2014 – 2015, universităţile din România pot înfiinţa colegii, adică structuri de învăţământ terţiar non-universitar, care se adresează absolvenţilor de liceu cu sau fără diplomă de bacalaureat. Calificările care pot fi oferite în cadrul acestor structuri sunt direct legate de profilul Universităţii, mai exact de specializările care au deja acreditare sau autorizare din partea ARACIS, respectiv a Ministerului  Educaţiei Naţionale. Procedând în consecinţă, Senatul universitar a decis înfiinţarea Colegiului Universităţii „Constantin Brâncoveanu”, care oferă cursuri pentru o gamă largă de calificări: asistent de gestiune/ asistent de gestiune în unităţi de cazare şi alimentaţie, agent fiscal, funcţionar bancar, asistent manager/ asistent manager în unităţi hoteliere, tehnician în comerţ internaţional, tehnician nutriţionist, tehnician activităţi comerciale, tehnician în activităţi de secretariat, agent comercial, agent de turism – ghid, organizator de conferinţe, congrese, târguri şi expoziţii. Prin acest colegiu, venim în întâmpinarea sutelor, poate miilor de absolvenţi de liceu care nu au promovat încă examenul de bacalaureat şi a celor care doresc o calificare nouă pentru cariera lor. Cred că trebuie să amintesc, în acest context, şi faptul că absolvenţii Colegiului vor putea să-şi echivaleze şi să-şi continue studiile la un program de licenţă din cadrul Universităţii, în baza sistemului de credite transferabile, dar doar după ce au promovat examenul de bacalaureat.

„Pe lângă masteratele tradiţionale din domeniul Managementului, vom introduce din acest an Masteratul în Management şi logistică, un program care vine ca o recunoaştere a unei nevoi locale”

Aminteaţi anterior de o ofertă extinsă la programele de masterat. La ce anume vă refereaţi?
Pe lângă masteratele tradiţionale din domeniul Managementului (Managementul afacerilor, Managementul resurselor umane, Management financiar-bancar, Management în administraţie şi servicii publice, Managementul economic al unităţilor şcolare), vom introduce, din acest an, Masteratul în Management şi logistică, un program care vine, dacă vreţi, ca o recunoaştere a unei nevoi locale. Cercetările pe care noi le întreprindem cu regularitate pentru a adapta oferta educaţională la cerinţele pieţei muncii ne-au arătat faptul că Argeşul are o bază industrială din ce în ce mai sofisticată, mai conectată la comerţul internaţional şi, implicit, o nevoie de specializare în logistică, transporturi internaţionale, management al lanţului de producţie. Prin introducerea acestui program de masterat, dar şi prin imprimarea unei viziuni internaţionale în toate celelalte masterate în Management, Marketing, Turism, Contabilitate sau Comunicare managerială – încercăm să oferim un răspuns prompt şi adaptat la cerinţele economiei reale. În fine, nu pot încheia capitolul studiilor de masterat fără a aminti de faptul că recent am supus acreditării un program de masterat în domeniul Drept, mai exact Drept civil şi drept procesual civil aprofundat, pentru care a existat o cerere foarte mare.

Nu cred că putem avea o discuţie despre Universitatea „Constantin Brâncoveanu” fără a puncta noutăţile de la capitolul relaţii internaţionale…
Este foarte adevărat că am făcut paşi foarte mari în această direcţie, într-un răstimp relativ scurt, şi nu spun doar eu asta… raportul experţilor Asociaţiei Universităţilor Europene (EUA), care s-au aflat de curând în vizită de evaluare la Universitatea „Constantin Brâncoveanu” – a subliniat performanţele deosebite în organizarea mobilităţilor pentru studii şi stagii de practică în străinătate. Într-adevăr, nu ştiu să existe multe instituţii de învăţământ superior care să ofere anual peste 100 de burse în cuantum de 500-700 de euro lunar, în ţări din toate colţurile Europei. Am reuşit să extindem lista universităţilor partenere din străinătate, să gestionăm fără cusur mobilităţile şi să imprimăm o dimensiune internaţională şi în activitatea didactică, şi în cea de cercetare. Doar sub titlu de exemplu, am să amintesc aici faptul că în luna noiembrie vom organiza conferinţa internaţională Knowledge economy – Challenges of the 21st century în parteneriat cu Institutul Regiunilor din Europa (Austria), Institutul Superior de Contabilitate şi Administraţie din Porto (Portugalia) şi cu autorităţile locale. Cererea de participare depăşeşte deja toate aşteptările, cu atât mai mult cu cât lucrările acceptate vor fi publicate în revista Universităţii „Strategii manageriale”, care este şi ea indexată în baze de date internaţionale de renume.

Domnule Rector, aţi trecut în revistă proiectele noi, care se vor materializa în scurt timp. Spuneţi-ne, totuşi, ce alte proiecte se mai află pe agenda dumneavoastră sau, altfel spus, ce vă doriţi pentru viitor?
Din perspectivă universitară, îmi doresc stabilitate legislativă şi un interes real pentru educaţie din partea autorităţilor, a cadrelor didactice, a părinţilor şi a copiilor. În plan personal, îmi doresc cam acelaşi lucru, dar exprimat altfel: sper ca fiica mea să studieze într-un sistem educaţional sănătos şi să trăim cu toţii într-o societate cu valori solide şi modele adevărate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here