“Ministrul Turismului, Mircea Dobre, i-a anunțat săptămâna trecută pe oamenii de afaceri din domeniu că și-a propus să schimbe brandul turistic al României, urmând să înlocuiască celebra frunză a Elenei Udrea cu o oaie, pentru a construi imaginea turistică a țării în jurul legendei Miorița. Turoperatorii dezaprobă schimbarea brandului, spunând că în turism sunt probleme mult mai importante de rezolvat, și ironizează ideea de a înlocui frunza cu o oaie. Miorița, cred ei, este o legendă tristă, pesimistă, cu trei români care se omoară între ei, iar oaia în sine e percepută ca un animal stupid și supus. Aceste lucruri îi fac pe turoperatori să considere neinspirată asocierea dintre Miorița și turismul românesc”, informează profit.ro.

Nu e o discuție oficială, am lansat o idee. Să ne folosim de simbolurile naționale, cum e Miorița. Să schimbăm puțin strategia. Eu am venit cu o idee, a declarat ministrul turismului, Mircea Dobre, penru Antena 3.

După ce ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a anunțat că dorește să schimbe brandul turistic al României, celebra frunză a Elenei Udrea, cu o oaie, fostul șef al statului, Traian Băsescu, l-a ironizat pe Dobre pentru demersul său.

“Să râdem cu Ministrul Turismului. Ministrul Turismului s-ar gândi să schimbe brandul de ţară pentru turism. Foarte bine, este oricând loc de mai bine. Problema este că ministrul ar vrea să fim reprezentaţi de Mioriţa, o baladă tristă, adică de o oaie sau eventual de cei trei ciobani care se omoară între ei. Sunt convins că, dacă în loc de oaie s-ar pune un bou, cu siguranţă, ministrul ar fi foarte bine reprezentat”, a scris Băsescu pe contul său de Facebook.

La scurt timp după apariţia în presă a informaţiei potrivit căreia brandul de ţară pentru turism ar putea fi modificat, iar celebra frunză verde ar putea fi înlocuită cu o oaie, ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, a dezminţit, pentru Mediafax, această informaţie.

Comments

comments