După giganţii Practiker, Bricostore, Mr. Bricolaje sau Obi, piaţa magazinelor de bricolaj şi amenajări a Piteştiului se va îmbogăţi în curând cu încă un magazin de profil: Dedeman. Spre deosebire de celelalte însă, Dedeman este un brand 100% românesc, ridicat de la zero de doi fraţi din Moldova, Dragoş şi Adrian Pavăl, doi matematicieni plecaţi dintr-o familie modestă cu opt fraţi. Cei doi au pornit în 1992 cu un butic în Bacău şi au ajuns să domine piaţa magazinelor de bricolaj din România. După două decenii, ei au pătruns în topul celor mai mari companii cu acţionariat românesc, având o cifră de afaceri care depăşeşte 500 de milioane de euro. Acum au 30 de magazine uriaşe, întinse pe zeci de hectare, în marile oraşe ale ţării. Dedeman are 6.000 de angajaţi şi este lider detaşat pe segmentul retailerilor de construcţii şi de amenajări.
În topul pe 2012 întocmit de Ziarul Financiar, Dedeman figurează între primele 5 firme cu capital autohton, alături de RCS&RDS, Interagro, Banca Transilvania şi Mediplus Exim. Împreună, cele cinci companii sunt evaluate la aproape 2,6 miliarde de euro, adică la jumătatea valorii pe care o are Petrom, cea mai valoroasă companie din România, evaluată la aproape 5 miliarde de euro.
După ce au marcat pe hartă toate judeţele Moldovei, cei doi şi-au început expansiunea şi în restul ţării, astfel că la începutul lunii septembrie, data exactă nefiind fixată încă, vor inaugura şi magazinul piteştean, construit în zona Fabricii de Bere.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI