Încet dar sigur, brand-ul argeşean „Lactag” se impune tot mai mult pe piaţa naţională a produselor lactate. La acest moment, în fabrica din Costeşti sunt prelucraţi aproximativ 50 de mii de litri de lapte, care la final sunt transformaţi în 12 produse finite: lapte dulce de consum, brânză Făgăraş, sana, kefir, lapte bătut, iaurt, smântână, unt, telemea de vacă, brânză ţărănească cu smântână, brânză proaspătă şi caşcaval Rucăr.

Fosta fabrică de lapte din Piteşti, ce funcţiona sub denumirea de ICIL, a fost transformată în brand-ul „Lactag” de către omul de afaceri Nicolae Oiţă, care, din vara anului trecut, s-a retras, manageriatul fiind preluat de fostul director al fabricii de îngheţată „Top Gel” din Craiova, Adrian Asan. Pe termen scurt, acesta promite dublarea cantităţii de lapte prelucrat zilnic, mărirea numărului locurilor de muncă şi transformarea „Lactag”-ului într-un jucător principal pe piaţa lactatelor.

Adrian Asan a făcut transformări majore în doar 6 luni

În cele şase luni de când frâiele afacerii „Lactag” au fost preluat de craioveanul Adrian Asan, fabrica din Costeşti a trecut prin mai multe transformări. În primul rând, numărul locurilor de muncă s-a dublat, ajungând astăzi ca „Lactag”-ul să aibă 230 de salariaţi. Apoi, în funcţie de obiectivele urmărite, s-au impus anumite lucrări de modernizare, dar şi extindere a capacităţii de prelucrare. În acest sens, au fost achiziţionate mai multe echipamente şi utilaje de ultimă generaţie, necesare automatizării unor faze de producţie pentru a creşte productivitatea fabricii, calitatea produselor şi siguranţa alimentară. Totodată, s-au efectuat lucrări de recondiţionare a clădirii principale, a fost extinsă capacitatea de depozitare, iar, pentru viitorul apropiat, există un plan aprobat în vederea dublării capacităţii de prelucrare, care va necesita contractarea unei noi investiţii.

10 magazine funcţionează deja: 3 la Craiova, 5 la Piteşti şi câte unu în Mioveni şi Balş

Un alt aspect pe care noul manageriat al societăţii „Lactag” şi-a concentrat atenţia  a fost dezvoltarea departamentului de vânzări. „Am creat centre de profit pe anumite direcţii. Din punct de vedere organizaţional, fabrica produce pentru aceste centre care sunt organizate pe canale de vânzare. O direcţie este retail-ul tradiţional, adică magazinele de la colţul străzii. O altă direcţie o reprezintă retail-ul modern, adică lanţul de hypermarket-uri Auchan, Real, Carrefour etc. Apoi, o direcţie este constituită din programul „lapte-corn”, după care urmează o nouă direcţie extrem de importantă pentru noi, care constă într-o reţea de magazine proprii. Deja, la acest moment avem zece magazine funcţionale din care trei au fost modernizate, iar şapte create de la zero. Sunt împărţite astfel: 3 la Craiova, 5 la Piteşti, unul la Balş şi altul la Mioveni. Pentru anul 2013, ne-am propus să mai deschidem maximum 15 astfel de magazine în aceleaşi zone, adăugând în plus pe listă Bucureştiul”, ne-a declarat managerul Adrian Asan.
În afară de reţeaua de prelucrare şi desfacere, conducerea „Lactag” acordă o deosebită atenţie calităţii produselor. „Din punctul nostru de vedere, nu există probleme sau reclamaţii. Produsele sunt de o calitate excepţională… Pentru noi, o importanţă deosebită o reprezintă programul „laptele şcolar” pe care îl desfăşurăm în Argeş şi pe care l-am avut şi în primul semestru în Sectorul 6, Bucureşti. Având în vedere importanţa programului şi sănătatea copiilor, asigurăm maximă atenţie acestor două elemente”, a mai subliniat directorul Asan.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI