Săptămâna trecută, cadrele didactice de la Catedra de Limbi Străine a prestigiosului colegiu piteştean „I. C. Brătianu” au aflat cu stupoare că Inspectoratul Şcolar a decis, în mod oficial, să desfiinţeze profilurile de informatică intensiv şi cele bilingve pe franceză, spaniolă şi germană. Singurul care a scăpat – nimeni nu ştie explicaţia – este bilingv-engleză. „Noi nu am ştiut absolut nimic! Conducerea noastră nu ştiu dacă a avut vreun cuvânt de spus, dat fiind că ambii directori sunt cu delegaţie, numiţi chiar de ISJ, şi ar însemna să îşi piardă funcţiile. Nu înţelegem cum e posibil să fie desfiinţate tocmai profilurile şi clasele de elită ale colegiului. Şi asta, cu nici două luni înainte de examene. În mai ar fi trebuit să se dea probele de limbă eliminatorii pentru admitere la aceste profiluri şi sunt copii care se pregătesc de ani de zile! Dacă se spunea măcar de la începutul anului… ", ne-a declarat Tatiana Florea, cadru didactic la „I.C. Brătianu”.

«La „Brătianu” funcţionează nenumărate formaţii şi ansambluri sportive şi artistice, care sunt susţinute financiar, de ani buni, din finanţarea de bază, deşi Colegiul este un liceu teoretic, fără filiere vocaţionale»

„Atitudinea ISJ Argeş faţă de colegiul „Brătianu”, prin desfiinţarea specializărilor franceză, germană, spaniolă bilingv este revoltătoare. Colegiul „Brătianu” este instituţia de învăţământ din judeţul Argeş care, an de an, aduce zeci de premii la olimpiadele naţionale şi internaţionale, la concursuri şcolare şi extraşcolare la aproape toate disciplinele, evident şi la toate cele patru limbi moderne care se studiază, şi la informatică, după cum recunoaşte şi domnul Inspector general Gardin într-o scrisoare de mulţumire adresată cadrelor didactice ale colegiului, „cu alese sentimente şi neţărmurită admiraţie”. Elevii proveniţi de la aceste specializări sunt astăzi studenţi la secţiile cu predare în limba franceză sau germană din cadrul Universităţii Politehnice Bucureşti şi din cadrul Academiei de Studii Economice, masteranzi la Universităţi celebre din Europa, majoritatea obţinând diplomele de competenţe lingvistice recunoscute la nivel internaţional, DELF şi Deutsche Zertifikat, nivelurile B1, B2, C1, încă din timpul liceului. (…) Nu în ultimul rând, este de subliniat pregătirea profesională la cel mai înalt nivel a profesorilor de limba franceză, şi limba spaniolă: domnişoara prof. dr. Oana Andreea Tănase care a obţinut doctoratul în literatura franceză şi doamna prof. dr. Sorina Simion, la literatura spaniolă au participat la studii doctorale în Franţa şi în Spania.
În aceste condiţii, într-o ţară europeană, în secolul XXI, într-o zonă în care funcţionează cel mai mare investitor străin din România, uzinele Dacia Renault, este intolerabil să desfiinţezi limbile străine, să desfiinţezi informatica, pentru a favoriza alte discipline şi aşteptăm reacţia şi sprijinul opiniei publice în demersul nostru de a repara această gravă eroare, care dovedeşte lipsă de cunoaştere a realităţii, lipsă de viziune şi incompetenţă managerială, dacă nu cumva e vorba de ceva mult mai grav, care ne aminteşte, din păcate, de epoca de dinainte de 1989, când „conducătorii noştri iubiţi” desfiinţau limbile străine, lăsând elevilor posibilitatea de a studia numai una singură, limba rusă. Deşi nu există o motivaţie oficială a acestei atitudini a ISJ, s-a spus doar verbal că aceste reduceri s-ar datora problemelor financiare cu care se confruntă ISJ Argeş, respectiv colegiul „Brătianu”. Suntem consternaţi să constatăm că problemele financiare ale ISJ Argeş se rezolvă prin sacrificarea unor specializări de performanţă, de actualitate, de la cel mai important colegiu din judeţ, în defavoarea calităţii educaţiei, împotriva interesului elevilor şi călcând în picioare munca şi rezultatele profesorilor şi elevilor de-a lungul anilor. De asemenea, este de precizat că resurse financiare pentru susţinerea acestor specializări există, însă ele sunt folosite în alte scopuri. De pildă, în colegiul „Brătianu”, funcţionează nenumărate formaţii şi ansambluri sportive şi artistice, pe grupe de elevi, care sunt susţinute financiar, de ani buni, din finanţarea de bază, din costul per elev, deşi Colegiul „Brătianu” este un liceu teoretic, fără filiere vocaţionale. Aceste formaţii şi ansambluri, activităţi extraşcolare, sunt aprobate fără nicio problemă an de an, fără să se pună vreodată problema fondurilor insuficiente pentru salarizare. Nu înţelegem de ce ISJ Argeş desfiinţează limbile moderne şi informatica în favoarea acestora, mai ales că în Piteşti există şi liceu cu profil sportiv şi liceu de arte, iar elevii care doresc aceste filiere se orientează, fireşte, către acestea”, semnează un grup de profesori de la Colegiul Naţional „I.C. Brătianu”.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI