La iniţiativa vicepreședintelui Consiliului Județean Argeş, Dorin Mărăşoiu, în data de 21 octombrie, în sala de şedinţe a Consiliului Judeţean, a avut loc o întâlnire de lucru cu reprezentanţii a 32 de unităţi administrativ-teritoriale, pe tema organizării structurilor de specialitate în domeniul amenajării teritoriului, urbanismului şi autorizării construcţiilor.

 

În urma discuţiilor au reieşit problemele cu care se confruntă primăriile, şi anume cele de personal şi de buget, şi au fost propuse patru soluţii:

Constituirea de Asociaţii de Dezvoltare Intercomunitară pentru prestarea în comun a acestor servicii publice;

Furnizarea acestor servicii prin Asociaţia Comunelor din România (ACOR);

Constituirea unor parteneriate tehnice între anumite localităţi şi Consiliul Judeţean, prin care acestea să primească asistenţă de specialitate pe bază de convenţie;

Specializarea unui angajat din primărie – funcţionar public – prin cursuri de urbanism.

Participanţii la şedinţa de lucru vor transmite Consiliului judeţean varianta aleasă în maxim 2 săptămâni.

Legat de acest eveniment, vicepreședintele Consiliului Județean Argeş, Dorin Mărăşoiu, a precizat: „Primăriile se confruntă cu aceste probleme de personal şi este necesar şi obligatoriu ca noi, Consiliul judeţean, să le acordăm tot sprijinul. În primul rând, trebuie să gândim soluţiile împreună şi apoi să le aplicăm. Primarii trebuie să ştie că au un partener în Consiliul judeţean pe care se pot baza, ori de câte ori au nevoie”.

Comments

comments