Fraudă cibernetică în numele Poștei Române. “Pachetul nu a putut fi livrat deoarece taxele vamale nu au fost fost plătite”. “Pachetul nu a putut fi livrat deoarece taxele vamale nu au fost fost plătite” – așa arată un mesaj trimis în urmă cu câteva zile în numele Poștei Române. În același email, clientul este îndrumat să acceseze un link pentru a plăti.

Numai că acest mesaj este o capcană! Companiile de securitate informatică spun că a fost lansată o campanie de phishing. Adică atacatorii clonează site-urile unor companii cunoscute, iar clienții neatenți își dau datele fără să știe că de fapt pot rămâne fără bani în cont.

Nou val de înșelăciuni pe internet în numele unor companii cunoscute – clienții primesc emailuri în care sunt inserate linkuri dubioase care de obicei au legătură cu pachetele comandate online. Mesajele sunt atât de bine concepute încât par legitime și nu puțini sunt cei care au căzut în plasa atacatorilor. Specialiștii în securitate cibernetică atrag atenția că acest fel de campanii s-au înmulțit odată cu pandemia.

Sucesul lor se bazează pe faptul că foarte puțini dintre clienți au răbdare să se uite cu atenție peste e-mailurile pe care le primesc despre coletele cu produsele pe care le-au comandat.

Dacă ați căzut victimă unei tentative de fraudă online, contactați numărul  de urgență 1911.

Centrul de Răspuns la Securitate Cibernetică denunță o nouă campanie în ce privește ofertele false promovate online. Dacă primiți mesaje de tip SMS sau pe Facebook Messenger cu promoții, verificați existența unor oferte doar pe canalele oficiale de comunicare ale companiilor respective.

Comments

comments