Ne aflăm în plină campanie electorală, iar candidaţii la prezidenţiale au început „să bată” şi drumurile judeţului nostru, vorbindu-le alegătorilor fix despre…. drumuri, mai precis despre cele care nu există. De la Klaus Iohannis, la ministrul Transporturilor Ioan Rus şi premierul Victor Ponta, toţi au promis că vor construi drumuri expres şi autostrăzi, cum ar fi: Piteşti – Braşov, Piteşti – Sibiu, Piteşti – Craiova sau Curtea de Argeş – Slatina. Numai că între promisiunile politicienilor şi ce este stipulat în noul Master Plan General de Transport al României există o mică… mare diferenţă. Practic, Master Planul este acceptat de Comisia Europeană, fără de acesta nu se pot accesa fonduri europene pentru transporturi în perioada 2014 – 2020, iar data de realizare a proiectelor este strict menţionată. Aşadar, politicienii spun una, Master Planul – alta!!!

Drumul expres Piteşti – Braşov va fi gata peste 15 ani

Conform Master Planului General, acest drum expres va asigura o mai bună conectivitate la nivel regional, stabilind o legătură cu Braşovul. De asemenea, viteza medie de deplasare va creşte de la 63 km pe oră, cât este acum, la 93 de km pe oră. În acest moment, pe coridorul Piteşti – Braşov circulă zilnic 7.000 de autovehicule, urmând ca numărul acestora, după ce drumul expres va fi gata, să crească la 21.000. Proiectul pentru drumul expres Piteşti-Braşov va fi implementat, conform Master Planului, după 2030, în cazul ambelor scenarii de implementare. Deci, peste 15 ani.

În Master Plan, Piteşti – Sibiu este trecut „drum expres”, proiectul urmând a fi implementat în perioada 2021 – 2030. Nici vorbă de autostradă…

Cele mai aprinse discuţii pe tema refacerii infrastructurii din România le-a stârnit Autostrada Piteşti – Sibiu, politicienii noştri declarând fiecare ce s-a priceput sau ce a dat mai bine la electorat: ba că va fi drum expres, ba că va fi autostradă. Însă în Master Plan lucrurile sunt clare, iar acest tronson de drum este stipulat ca drum expres, şi nicidecum autostradă. Conform Master Planului, pe acest traseu, timpii de călătorie sunt mari, viteza medie înregistrată fiind de 72 km pe oră. Cea mai mare parte a infrastructurii pe acest coridor are o stare tehnic defavorabil – 94% din traseu fiind la standard de drum cu o singură bandă de circulaţie pe sens.
Viteza medie înregistrată pe traseu va creşte, după realizarea drumului expres, până la 89 km pe oră, iar timpul de călătorie pe durata orelor de vârf va scădea cu 27%. Proiectul pentru drumul expres Piteşti – Sibiu va fi implementat în perioada 2021 – 2030. Asta scrie pe hârtie!!!

Drumul expres Curtea de Argeş – Slatina, după 2030

O altă rută prinsă în Master Plan este şi cea care leagă Slatina de Curtea de Argeş. Ca şi în cazul celorlalte drumuri analizate, şi în acest caz timpii de călătorie sunt mari, viteza medie înregistrată pe acest traseu fiind acum de aproximativ 63 km/h. Cea mai mare parte a infrastructurii pe acest coridor are o stare tehnică defavorabilă. Mai exact, 80% din traseu este la standard de drum cu o singură bandă de circulaţie pe sens. Viteza medie înregistrată pe traseu, după ce va deveni drum expres, creşte până la 83 km/h, iar timpii de călătorie pe durata orelor de vârf scad cu 21%. Conform Master Planului, proiectul pentru drumul expres Slatina – Curtea de Argeş va fi implementat după 2030.

Autostrada Piteşti – Craiova, 2014 – 2020

Şi în acest caz, obiectivul urmărit este reducerea timpilor de călătorie de la Bucureşti către sud-vestul ţării. Propunerea va prezenta o nouă secţiune de autostradă între Piteşti şi Craiova. În combinaţie cu autostrada A1 existentă, va duce la obţinerea unui traseu la standard de autostradă între Bucureşti şi Craiova.
Pe traseul actual dintre Piteşti-Craiova timpii de călătorie sunt de aproximativ 82km/h. Cea mai mare parte a infrastructurii pe acest coridor are o stare tehnică foarte proastă, 92% din traseu este la standard de drum cu o singură bandă de circulaţie pe sens. Viteza medie ce se va înregistra pe traseul dintre Bucureşti şi Craiova, când va fi gata autostrada, va creşte până la 110 km/h, iar timpii de călătorie pe durata orelor de vârf vor scădea cu 27%. Proiectul pentru Autostrada Piteşti-Craiova va fi implementat în perioada 2014 – 2020, pe aici urmând să treacă zilnic peste 70.000 de autovehicule.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI