Deşi planul pentru construirea unui drum expres între Craiova şi Piteşti, care să facă legătura cu coridorul IV pan-european de autostradă Nădlac – Constanţa, a fost lansat încă de acum 5 ani, autorităţile nu au mai întreprins nimic concret în privinţa acestuia. Mai mult, statul a hotărât, deocamdată, să renunţe la acest proiect, precum şi la proiectul „Autostrada Sudului”, cu toate că producătorului american Ford i s-a promis o şosea rapidă, în momentul în care a cumpărat fosta uzină Daewoo de la Craiova.

Explicaţia oficială a autorităţilor este seacă: un astfel de drum nou nu se justifică în zonă, traficul nefiind unul aglomerat. Cel mult poate fi vorba de nişte reabilitări ale unor secţiuni de drum naţional existente. Proiectul construirii unui drum expres Craiova – Piteşti a început în 2007. Exista chiar şi un studiu de fezabilitate pentru acesta, aprobat de Guvern, elaborat în 2007 şi pentru care s-au şi cheltuit – total inutil, până la urmă – 12 milioane de euro. Potrivit proiectului, drumul urma să aibă o lungime de 121 de kilometri, costurile fiind estimate la 1 miliard de euro. Interesant este că certificatele de urbanism de la cele trei judeţe prin care ar trece drumul (Dolj, Olt, Argeş) sunt aprobate din septembrie 2007… Un drum expres de maximă utilitate, care, deocamdată, este o poveste cu final…necunoscut.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI