Săptămâna trecută, pe 15 martie, la Bursa Română de Mărfuri s-a încheiat o nouă etapă de licitare prin care CFR SA a închiriat unor agenţi privaţi mai multe secţii de linii ferate neinteroperabile, printre care şi două din Argeş. Este vorba despre secţiile Argeşelu – Câmpulung – Goleşti şi Vâlcele – Curtea de Argeş, care vor fi operate de o firmă din Braşov, RC-CF Trans SRL, controlată de doi oameni de afaceri braşoveni, Iorgu Ganea şi Costel Comana, ultimul dintre ei fost şef al CFR Braşov Triaj.

Cei doi au reuşit, în timp, să pornească o afacere profitabilă, prin crearea primului concurent privat al CFR Călători SA. Au cumpărat trenuri şi au închiriat sectoare de cale ferată, punând pe picioare două firme: RC CF Trans, care se ocupă de administrarea infrastructurii, şi Regiotrans, responsabilă de operarea trenurilor. În afară de liniile din Argeş, firma a mai câştigat la licitaţii şi alte 31 de trasee în întreaga ţară, fiind astfel unul dintre cei mai puternici privaţi din domeniu.
Durata de valabilitate a contractelor de închiriere a celor două linii din Argeş este de patru ani, iar criteriul de selecţie pentru cea mai bună ofertă a fost chiria cea mai mare şi preluarea în cel mai scurt timp de la adjudecare. Valoarea contractului de închiriere, stabilită în urma licitaţiei publice, care include însă şi alte patru trasee din alte judeţe, este de 1.965.500 de lei/an, fără TVA. Pe aceste linii, ei vor încasa taxa de utilizare a infrastructurii, dar vor fi nevoiţi şi să investească în întreţinerea şi reabilitarea respectivei linii. Operatorii economici desemnaţi câştigători sunt obligaţi să preia şi personalul CFR existent sau care îşi desfăşoară activitatea pe secţia sau grupa de secţii aferente, necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul închirierii.

 

Comments

comments

DISTRIBUIȚI