ŢEPEŞ VINDE MAI BINE CA FRUNZA Un scriitor francez şi un fotoreporter au călătorit din Anglia şi până la Cetatea Poenari pe urmele lui Dracula, publicând impresiile de călătorie în prestigiosul cotidian „Liberation”. Mitul lui Dracula şi al lui Vlad Ţepeş nu încetează să suscite interes în toată lumea. Mai nou, doi călători francezi au mers pe urmele lui Dracula timp de o lună, începându-şi călătoria în Anglia şi petrecând cea mai mare parte a periplului în România, inclusiv în Argeş, unde ei au făcut scurte popasuri la Curtea de Argeş – prima capitală a Ţării Româneşti – şi la cetatea Poenari, una dintre cetăţile lui Vlad Ţepeş. Gwenn Dubourthoumieu (fotoreporter) şi Simon Sanahujas (scriitor) s-au arătat foarte încântaţi de peisajele şi monumentele din Argeş, ca şi de oamenii cu care au intrat în contact. Cei doi călători îi fac un portret obiectiv şi interesant lui Ţepeş, numindu-l „Prinţul pios”. Trebuie spus că impresiile şi fotografiile din inedita călătorie vor fi publicate în toamnă într-o carte-reportaj numită „Pe urmele lui Dracula”, carte în care se vor promova şi locurile din Argeş legate de domnia lui Vlad Ţepeş. Impresiile celor doi francezi au fost deja publicate în prestigiosul cotidian „Liberation”, tipărit zilnic în peste 125.000 de exemplare în Hexagon.

Sârbii vor să-l fure şi ei pe Dracula

Ridicarea cetăţii Poenari din Argeş este strâns legată de primul act important de răzbunare al lui Vlad Ţepeş, act îndreptat împotriva boierilor din Târgovişte vinovaţi de moartea tatălui şi a fratelui său. În duminica de Paşte a anului 1459, el a arestat toate familiile de boieri care participaseră la petrecerea princiară. Cei mai bătrâni au fost traşi în ţeapă, iar ceilalţi au fost forţaţi să străbată pe jos drumul de o sută de kilometri din Capitală până în Argeş, la Poenari, unde au fost puşi să construiască o fortăreaţă pe ruinele unui avanpost vechi, cu vedere la râul Argeş. Deşi este unul dintre cele mai vândute şi căutate personaje din istoria ţării, Dracula a fost, însă, ignorat în campania de promovare a României. Dacă România nu vrea să profite din plin de acest brand turistic, o vor face, în schimb, sârbii, în Serbia existând deja o iniţiativă de a-l transforma pe Vlad Ţepeş şi legenda sa într-o poveste sârbească, tocmai pentru al introduce pe Dracula în produs turistic al ţării vecine.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI