În urmă cu aproape patru ani, constructorul francez de automobile Dacia Renault a organizat o licitaţie în vederea construirii Centrului Tehnic de Încercări la Titu (Renault Technologie Roumanie), un proiect amplu, care includea şi 32 de kilometri de piste de încercare pentru viitoarele modele. Licitaţia a fost câştigată de o asociere între trei firme: „Sorocam”, „Conarg” şi „Building Astrom”, iar valoarea contractului a fost de 166 de milioane de euro. Magnatul de la Conarg, Vali Vişoiu, a subcontractat o parte din lucrările sale firmei „Zeus”, condusă de omul de afaceri Grigore Dobre. Recepţia finală a avut loc în septembrie 2010, numai că, odată cu recepţia, francezii au constatat unele inadvertenţe la lucrări, motiv pentru care au scăzut trei milioane de euro din valoarea totală a proiectului. „Paguba“ a fost suportată, solidar, de cele trei firme, „Sorocam”, „Conarg” şi „Building Astrom”, însă nu acelaşi lucru s-a petrecut şi între Vali Vişoiu şi Grigore Dobre. Când cei doi şi-au făcut socotelile pentru lucrările pe care „Conarg”-ul le subcontractase firmei „Zeus”, Vişoiu a refuzat să mai plătească, argumentând că banii care îi reveneau lui Dobre s-au dus în penalitatea de trei milioane de euro pe care francezii au aplicat-o. Pentru că au fost parteneri de lucrări, Grigore Dobre a acceptat să fie „tovarăş“ cu Vişoiu şi la pagubă, dar şi la câştig, numai că magnatul de la „Conarg” a refuzat. „Eu am acceptat faptul că a fost o penalizare, dar asta nu însemna că firma „Zeus” trebuia să şi-o asume în totalitate. Normal ar fi fost să o împărţim, proporţional cu valoarea lucrării, cu cei de la „Conarg”, motiv pentru care i-am acţionat în instanţă pentru a ne recupera sumele ce ne revin. Este vorba de câteva miliarde de lei şi o parte din aceşti bani trebuia să ajungă la muncitori“, ne-a declarat patronul firmei „Zeus”, Grigore Dobre, cel care l-a chemat în instanţă pe cel mai bogat om din Argeş, Vali Vişoiu, a cărui avere este evaluată la circa 40 de milioane de euro.

Comments

comments

DISTRIBUIȚI