Directorul Ford România critică lucrările la drumul expres Craiova-Pitești: ”Nu s-au făcut mari progrese”

864 views

Ian Pearson, directorul Ford România, critică lucrările care au fost începute la drumul expres Craiova-Piteşti, pe 22 mai. Duminică, 30 iunie, Ian Pearson a publicat un mesaj pe Facebook, în care se arată dezamăgit de stadiul lucrărilor la acest drum expres. Șeful Ford România a declarat, în nenumărate rânduri, că în zona noastră este mare nevoie de infrastructură rutieră.

După ce am petrecut aproape o oră încercând să traversez Balșul, săptămâna trecută am decis să verific progresul făcut pe noul drum expres Craiova – Pitești, mai ales progresul pe șoseaua de centură a Balşului. Drumul Tehnologic a fost început pe data de 22 cu o declarație că drumul de centură va fi gata până la sfârșitul anului! După cum se poate vedea din fotografiile pe care le-am luat ieri, nu s-au făcut progrese importante de la începerea lucrărilor. Nu este vital doar pentru oamenii și afacerile din Craiova ca acest drum să fie finalizat la timp, ci și pentru toți românii care au nevoie să folosească acest drum din zona de sud! Voi continua să monitorizez progresul şi să sper că angajamentele care au fost făcute vor fi realizate”, a scris Ian Pearson pe Facebook.

Reamintim că pe 22 mai au fost demarate lucrările de construcţie la tronsoanele 1 şi 2 ale Drumului Expres Piteşti – Craiova. Firmele care au câştigat licitaţiile pentru proiectarea şi execuţia a tronsoanelor 1 şi 2 din Drumul Expres Piteşti-Craiova au început, miercuri, 22 mai, lucrările de construcţie, după ce au finalizat proiectarea în circa patru luni de la semnarea contractelor.

Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a afirmat pe şantierul deschis la limita judeţului Dolj cu judeţul Olt, unde au început lucrările la primul tronson, că firmele care au câştigat licitaţiile la cele două tronsoane au finalizat proiectarea în patru luni, deşi în contract perioada prevăzută era de un an, ceea ce înseamnă că se va scurta şi perioada de implementare.

Tronsonul 1 are o lungime de 17,7 km (km 0+000 – km 17+700) şi are ca punct de început desprinderea din varianta de ocolire Nord a municipiului Craiova, iar ca punct final, limita judeţului Dolj cu Olt. Acest tronson traversează teritoriile administrative ale localităţilor Craiova, Gherceşti, Pieleşti şi Robăneşti. Tronsonul 2 are o lungime de 39,85 km (km 17+700 – km 57+550) şi are ca punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar ca punct final, după municipiul Slatina, la intersecţia cu DN 65. Acesta traversează teritoriile administrative ale localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare.

Firma care a câştigat contractul de proiectare şi execuţie a Tronsonului 1 (17,7 km) este Tirrena Scavi din Italia, iar valoarea contractului este de circa 76 de milioane de euro, iar pentru Tronsonul 2, care a fost împărţit în două loturi, câştigătoarea licitaţiei este asocierea de firme din România SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Consitrans SRL, valoarea celor două loturi (Lotul 1 cu o lungime de 18,5 (km 17+700 – Km 36+200) centrul Balş şi Lotul 2 în lungime de 21,35 (km 36+200- Km 57+550) fiind de circa 309 milioane de euro. Proiectul este finanţat din fonduri europene, prin POIM.

Comments

comments