Poliţele de asigurare vor putea fi comercializate prin mijloace electronice de la 1 ianuarie 2016, se arata într-un act normativ publicat la începutul acestei săptămâni în Monitorul Oficial. Prevederile aparţin Autorităţii de Supraveghere Financiara şi vizează societăţile de asigurare şi brokerii de asigurare autorizaţi să încheie astfel de contracte.

Astfel, noile reglementări obligă toţi asiguratorii să deţină, începând cu anul viitor, platforme care să permită încheierea contractelor de asigurare online.

Nerespectarea acestei obligaţii constituie contravenţie şi va fi sancţionată cu amenzi de până la 100.000 lei.

Actul normativ publicat la începutul săptămânii reglementeaza activitatea de comercializare prin mijloace electronice a contractelor de asigurare, stabilind ca prin intermediul platformelor online vor putea fi prezentate produse proprii ale asiguratorului sau comparaţii de oferte de la mai mulţi asiguratori. În acelaşi timp, pe platformele online vor putea fi plasate cereri de ofertă şi se vor putea efectua comenzi de poliţe.

Poliţele de asigurare online vor putea fi încheiate de către toate societăţile de asigurare autorizate de ASF, precum şi de către brokerii de asigurare autorizaţi de instituţie.

Pe lângă aceste entităţi, vor mai comercializa contracte de asigurări în mod electronic şi societăţile de asigurare autorizate în statele membre UE care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României, agenţii de asigurare subordonaţi, precum şi intermediarii în asigurări autorizaţi în state membre UE care îşi desfăşoară activitatea în ţara noastră.

Cum se face o asigurare online?

În vederea emiterii contractului de asigurare, pentru securitatea datelor şi identificarea consumatorului, persoana care va dori încheierea unei poliţe de asigurare online se va autentifica printr-un cont de acces, cu ajutorul căruia clientul care lansează ordinul de emitere a poliţei de asigurare se va autentifica.

Înainte de finalizarea oricărei comenzi de către consumator, acesta trebuie să parcurgă anumite etape. Mai intai, trebuie să citească termenii de încheiere (cu/fără inspecţie de risc) şi clauzele contractului de asigurare, dar şi drepturile şi obligaţiile care îi revin. Apoi, clientul va bifa o căsuţă care atestă faptul că a înţeles, a acceptat termenii şi condiţiile contractului de asigurare şi este de acord cu emiterea poliţei de asigurare.

Pentru a fi garanta parcurgerea documentelor menţionate anterior, căsuţa de acceptare a condiţiilor sau de închidere a ferestrei va fi vizibilă numai după parcurgerea întregului text.

Comments

comments