Începând cu 1 septembrie, serviciile medicale pentru asiguraţii din sistemul naţional de sănătate vor fi acordate cu condiţia prezentării cardului de sănătate, au anunţat azi în conferinţă de presă Ionuţ Gheorghe, directorul de contractări al Casei de Asigurări de Sănătate Argeş, şi Daniel Muşat, medicul-şef al instituţiei.

Cardul a fost introdus în premieră la 1 mai, anul acesta, şi sistemul va funcţiona dual, şi cu card, şi fără card, până la 1 septembrie. De la această dată însă, toţi asiguraţii care au primit deja acasă cardul de sănătate sunt obligaţi să îl prezinte la medicul de familie, la medicii specialişti, la laboratoarele de analize sau la ridicarea unei reţete de la farmacie.

În cazul blocării cardului, furnizorii nu au dreptul să refuze pacienţii sau să îi pună pe drumuri, CAS Argeş având o linie telefonică directă ce trebuie apelată în acel moment, la care răspunde un specialist IT care va proceda la deblocarea cardului de la distanţă.

Pentru cei care nu au încă documentul respectiv, furnizorii de servicii medicale au posibilitatea de a verifica în sistemul informatic calitatea de asigurat a pacientului şi obligaţia de a-i asigura serviciul respectiv chiar şi fără card, urmând să facă o menţiune specială în documentele interne, pentru a-i fi decontat mai apoi de CAS. La nivelul judeţului Argeş, începând din data de 25 august şi până la 1 septembrie, vor fi distribuite prin poştă încă aproximativ 14.000 de carduri. Orice cetăţean român poate verifica dacă este asigurat sau dacă are card emis pe site-ul Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate. 
De asemenea, pe site-ul casei Argeş, www.casag.ro, la secţiunea Asiguraţi, orice cetăţean din judeţ îşi poate verifica statutul de asigurat şi dacă are sau nu card emis. De menţionat că statutul de asigurat este valabil trei luni de la ultima plată către fondul de asigurări.

Până în acest moment, Casa de Asigurări de Sănătate Argeş a primit, returnate de Poşta Română, un număr de 27.000 de carduri, dintre care 18200 au fost distribuite prin medicii de familie iar alte 6400 au fost ridicate direct de titulari. Alte 2697 de carduri sunt încă la CAS, de unde pot fi ridicate oricând. Instituţia mai are alte 1530 de carduri emise de Casa OPSNAJ, din cele peste 2030 primite iniţial.  Lista  acestora se află 

Cei care refuză cardul, din motive personale sau religioase, dar sunt asiguraţi şi au dreptul la servicii, pot obţine în loc o adeverinţă, valabilă 3 luni, dacă fac cerere către CAS Argeş.
Cardurile pierdute sau deteriorate sunt înlocuite contra-cost, preţul de 15,5 lei acoperind emiterea unui alt document şi costurile de transport. De la 1 martie şi până în prezent, CAS Argeş a emis nu mai puţin de 1710  de duplicate.

Pentru copii nu vor fi emise astfel de documente, ei primesc tratament gratuit, conform legii. Cardurile vor fi emise doar la împlinirea vârstei de 18 ani.

În cazul persoanelor decedate, începând cu data decesului, cardurile sunt dezactivate de sistem şi nu mai pot fi folosite! Evenimentele de acest gen sunt anunţate la CAS de către Evidenţa Populaţiei, în urma unui protocol semnat între instituţii şi nu este nevoie ca familia să se ocupe de nimic. Cardul ca atare poate fi păstrat de familie sau predat la CAS, dar nu trebuie lăsat,  în nici un caz, unor furnizori de servicii cum ar fi medicul de familie sau spitalul. 

    

Comments

comments