De luni, 7 septembrie, consumatorii se pot adresa Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor în noi situaţii în care firmele folosesc practici comerciale incorecte.

 

Actul normativ vine în contextul în care schimbările făcute de Parlament în luna martie au limitat posibilitatea consumatorilor de a depune reclamaţii la ANPC, astfel că, în anumite cazuri, aceştia puteau să se adreseze doar instanţelor judecătoreşti.

Astfel, noile modificări introduse permit din nou consumatorilor să se adreseze ANPC-ului în toate situaţiile în care sunt păcăliţi de către comercianţi.

Tot începând cu 7 septembrie, folosirea practicilor comerciale incorecte este amendată cu sume cuprinse între 2.000 şi 100.000 de lei. Iar practicile comerciale înşelătoare şi cele agresive sunt amendate în continuare cu sume cuprinse între 5.000 şi 100.000 de lei, respectiv între 2.000 şi 100.000 de lei.

Comments

comments